با این خدمات وفاداری، فروش تجهیزات پزشکی را افزایش دهید
آرین طاهری
بخش فروش در صنعت تجهیزات پزشکی با چالشهای زیادی مواجه است. اگر محصولات معمولی مانند دستکشهای جراحی را که نیازی به مقررات دولتی ندارند، میفروشید، ممکن است نیاز به رقابت شدید در قیمت و تکیه بر حجم بالای فروش داشته باشید. شما همچنین ممکن است با تعداد انگشتشماری از تامینکنندگان بزرگ که طیف وسیعی از محصولات را ارائه میدهند، یا شرکتهای کوچکتر نوظهور متخصص در فناوریهای نوین رقابت کنید. استراتژیهای فروش و ورود به بازار شما هر چه باشد، برنامههای وفاداری و پاداشهای فروش میتوانند به شما در رسیدن به اهدافتان کمک کنند. خدمات و فناوری پاداش فروش که استفاده میکنید، میتواند تفاوت زیادی در عملکرد برنامه پاداش شما ایجاد کند. در این گزارش به برخی از خدمات پاداش که بیشترین تاثیر را بر برنامه وفاداری شرکت تجهیزات پزشکی شما میگذارد، نگاهی خواهیم انداخت.
برنامهریزی برای برنامه وفاداری
برنامهریزی و آمادهسازی یک برنامه حرفهای میتواند موجب اجرای قوی برنامه پاداش شما شود و آن را از دامهای رایج دور کند. با توجه به اینکه فروش تجهیزات پزشکی کاری تخصصی است و مشتریان خاص دارد، بهتر است این کار را به فرد خبره و متخصص مانند شرکتهایی که خدمات وفاداری ارائه میکنند، بسپارید. یک شرکت مارکتینگ خبره که برای تحقیق در مورد کسبوکار شما و درک نیازهای منحصربهفرد شما وقت میگذارد، میتواند به شما در ایجاد یک برنامه وفاداری برای موفقیت کمک کند. میتوانید از تخصص شرکتهای ارائهکننده خدمات وفاداری در این جنبههای مهم برنامهریزی برنامه وفاداری استفاده کنید:
-
تعیین اهداف
متخصصان برنامههای وفاداری یک هدف خاص، قابل اندازهگیری و دستیافتنی ایجاد میکنند که حوزههای مناسب فرصت یا بهبود را هدف قرار میدهد. برنامههای خاصی را شناسایی کنید که بیشتر تحت تاثیر استراتژیهای برنامه پاداش قرار میگیرند، یا محل آزمایش اصلی برای افزایش رشد فروشاند.
-
انتخاب مخاطب
یک شرکت ارائهدهنده برنامه پاداش میتواند بینش ارزشمندی در مورد شرکتهای مشابه شما، شرکا یا نمایندگان فروش ارائه دهد.
-
برنامهریزی چرخه عمر بلندمدت
اگر قصد دارید یک برنامه پاداش فروش بلندمدت اجرا کنید، بیشترین شانس موفقیت شما در درک تغییرات معمولی در طول عمر یک برنامه است. برای مثال، بین سال دوم و پنجم، برنامه به سمت ثبات میرود و از گسترش یا تغییر سود میبرد. بااینحال، ممکن است نخواهید برنامه وفاداری خود را خیلی زود تغییر دهید. ارائهدهندگان خدمات پاداش میتوانند به شما در برنامهریزی یک برنامه وفاداری طولانیمدت و موفق کمک کنند؛ برنامهای که به طور پیوسته نرخ بازگشت سرمایه شما را در طول زمان افزایش دهد.
کمک از فناوری برنامه پاداش پیشرفته
پلتفرمهای پاداش آنلاین اغلب به اندازه نرمافزارهای فروش و بازاریابی همهکاره و قدرتمند هستند. کدام ابزار و ویژگی برای اهداف فروش شما مناسبتر است؟ آیا پلتفرم برنامه وفاداری و پاداش شما گزینهای را برای افزودن ابزارهای خاص در طول زمان ارائه میدهد؟ ارائهدهنده برنامه پاداشی که با آن کار میکنید، باید راهنمایی و بینشی ارائه دهد که کدام بخش از نرمافزار وفاداری آنها بیشترین نتایج را برای کسبوکار شما به همراه خواهد داشت. برخی از نمونهها عبارتاند از:
جمعآوری دادههای فروش
در کنار تبلیغات که انگیزه فروش و تعامل را ایجاد میکند، میتوانید از مزایای جانبی برنامههای پاداش، مانند فروش اضافی و دادههای مشتری بهرهمند شوید. ثبتنام در برنامه پاداش، ارسال دادههای مشتری و فرایندهای بازخرید پاداش، همگی فرصتهای اصلی برای جمعآوری دادهها و بینشهای فروش بیشتر هستند.
تایید امتیازات و سنجش میزان وفاداری
یک ابزار آپلود آنلاین دادههای فروش، مانند ارسال فاکتورها یا رسیدهایی که امتیازات واجد شرایط را تایید میکند، کار را برای سنجش وفاداری مشتریان شما آسانتر میکند. به محض اینکه اسناد به صورت دیجیتال به برنامه پاداش شما ارسال شد، میتوانید بهسرعت ادعاها را مطابق با شرایطی که تعیین کردهاید، تایید کنید و به افرادی که خرید متناسبی داشتهاند، تخفیف یا پروموشن دهید. این روند باعث میشود نمایندگان فروش محصولات تجهیزات پزشکی شما برای خرید بیشتر بازگردند.
نرمافزارهای آموزشی
از آنجا که تجهیزات پزشکی محصولات تخصصیای هستند، یک پلتفرم پاداش آموزشی به شما کمک میکند بهسرعت محتوای آموزشی مرتبط با محصولات را در قالب دورههای مختلف، آزمونها یا پستهای سوشال روزانه ارائه دهید. سپس میتوانید بهراحتی به نمایندگان فروش خود برای حفظ و گسترش دانش محصول خود پاداش دهید.
جوایز فروش متنوع
هدف نهایی برنامه وفاداری شما باید افزایش فروش باشد، نه توزیع پاداشهای خاص. یک ارائهدهنده برنامه پاداش که برای منافع شرکت شما سرمایهگذاری کرده است، راهحلهای پاداش متنوعی را ارائه میدهد تا بتوانید بهترین آنها را انتخاب کنید. هر نوع پاداش مزایای خاص خود را دارد:
جوایز کالایی
جوایز کالا معمولا از طریق کاتالوگ جوایز آنلاین به مشتریان وفادار ارائه میشود. شرکتکنندگان میتوانند برای کالاهایی مانند لوازم الکترونیکی، کالاهای خانگی، اجاره فیلم، بازیهای ویدیویی، حتی بلیتهای رویداد و بستههای مسافرتی، امتیاز پاداش آنلاین دریافت کنند. از آنجایی که شرکتکنندگان در طول زمان امتیازهای پاداش را جمعآوری میکنند، پاداشهای مبتنی بر امتیاز برای برنامههای فروش بلندمدت ایدهآل هستند. مزیت دیگر جوایز کالا، امکان ارائه خدمات به یک پایگاه بزرگ و متنوع شرکتکننده است. کاتالوگهای پاداش آنلاین حاوی میلیونها آیتم کالایی مختلف هستند، بنابراین چیزی برای همه وجود دارد.
کارتهای نقدی و هدیه
کارتهای هدیه امکان نقد شدن دارند و شرکتکنندگان برنامه تمایل دارند آنها را بهسرعت خرج کنند. به همین دلیل، پاداشهای کارت نقدی و هدیه برای افزایش فروش در کوتاهمدت عالی هستند. کارتهای نقدی بهویژه دارای گزینههای مختلفی هستند؛ کارتهای پیشپرداخت، کارتهای قابل شارژ مجدد و… این امر به شما کنترل بیشتری روی میزان کارتهای نقدی که توزیع میکنید و تعداد وجوه آنها میدهد. همچنین کارتهای اعتباری نقدی بینالمللی در هر کشوری قابل استفاده است و همین آنها را به یک انتخاب عالی برای مخاطبان شرکتکننده بینالمللی تبدیل میکند.
سفر گروهی
سفر گروهی به سرمایهگذاری زمان و پول بیشتری نسبت به سایر انواع پاداشها نیاز دارد. نکته مثبت این است که نرخ بازگشت سرمایه سفرهای تشویقی بیشتر و ماندگارتر است. یک مطالعه S. Travel Association گزارش داد که سفرهای تشویقی به ازای هر دلار خرجشده، 2.90 دلار سود دارد. جوایز سفر گروهی بهتر است برای نمایندگان فروشی که عملکرد برتری نسبت به دیگران داشتهاند، باشد. یک سفر تشویقی یکی از بهترین راهها برای ایجاد پیوندهای قویتر با مشتریان وفادار محصولات پزشکی و اطمینان از روابط بلندمدت و مثبت با آنهاست.
مطالعه موردی برنامه وفاداری شرکت تجهیزات پزشکی Rely
این شرکت در مینیاپولیس، مینهسوتا قرار دارد و در تحویل لوازم پزشکی ضروری خانگی به هزاران مشتری در سراسر ایالات متحده تخصص دارد. Rely Medical Supply با تجربه و تخصص گسترده در زمینههای مختلف تولید لوازم پزشکی و اورولوژی، شرکتی کامل برای تامین نیازهای تجهیزات پزشکی مشتریان محسوب میشود. سفارشات لوازم پزشکی از سوی مشتریان به صورت آنلاین یا تلفنی انجام میشود.
شرکت Rely Medical Supply برنامه وفاداری مشتری مختص خود را راهاندازی کرد. این برنامه که Rely Rewards نام دارد، به مشتریان اجازه میدهد به ازای هر دلاری که برای برند Rely Medical Supply خرج میکنند، امتیازات ارزشمندی کسب کنند. سپس میتوان از امتیازهای جمعآوریشده برای خریدهای آتی در Rely Medical Supply استفاده کرد.
این برنامه به گونهای طراحی شده که استفاده از آن بسیار آسان باشد. شروع کار و کسب امتیاز و استفاده از آن ساده است. هیچ فرم ثبتنام یا مراحل ثبتنام پیچیدهای برای تکمیل وجود ندارد. مشتریان با ایجاد حساب کاربری در فروشگاه اینترنتی RelyMedical.com به طور خودکار در برنامه ثبت میشوند. سپس مشتری برای انجام کاری مانند خرید که قبلا انجام داده است، پاداش میگیرد. مشتریان حتی برای ثبتنام در RelyMedical.com 20 امتیاز رایگان دریافت میکنند. هر 20 امتیاز کسبشده معادل یک دلار است و میتوان از آن برای خرید محصولات با قیمت تمامشده در فروشگاه استفاده کرد.
دوون دوگرتی، مدیر بازاریابی Rely Medical Supplyمیگوید: «بازارهای آنلاین بسیار رقابتی هستند و جذب مشتریان جدید بسیار پرهزینه است. به همین دلیل ما میخواهیم به مشتریان وفادار خود در Rely Medical Supply پاداش دهیم. ما میخواهیم آنها را از خدماتی که از فروشگاه ما دریافت میکنند، راضی و شاد نگه داریم. پاداش دادن ما به آنها به دلیل وفاداری و خرید کار کوچکی است که میتوانیم برای افزایش رضایتشان از کسبوکار خود و بازگرداندن آنها انجام دهیم.»
راهاندازی برنامه Rely Rewards بسیار موفق بوده است. هزاران مشتری شرکت Rely Medical Supply در این برنامه ثبتنام و بلافاصله شروع به کسب امتیاز کردند. به لطف برنامه وفاداری Rely Rewards، مشتریان اکنون میتوانند برای خرید لوازم پزشکی که برای موارد مصرف روزانه به آن نیاز دارند، پاداش دریافت کنند.