ترندهای وفاداری کاربران که همه ناشران باید بدانند

ترندهای وفاداری کاربران که همه ناشران باید بدانند

گریز از فرار بزرگ

نجوا ناجی

 

در دنیایی که در حال ریکاوری از تبعات همه‌گیری کروناست، داده‌ها نشان می‌دهد که مصرف‌کنندگان پیوندهای محکمی با برند‌های نشر ایجاد کرده‌اند و بسیاری از آن‌ها را با خرید آن‌لاین شناخته‌اند. این شامل وفاداری به ناشران و موسسات نشر هم می‌شود. شاید برای دانستن این موضوع نیازی به مطالعه نیست. ناشران سال گذشته شاهد رونق بی‌سابقه‌ای در اشتراک‌ها و ترافیک وب‌سایت خود بودند. با سرعت زیاد اخبار در سال 2020 و پی‌گیری اخبار کرونا از سوی مردم، آن‌ها با همان شدت به سایت‌های نشر و رسانه سر می‌زنند و به همین دلیل ناشران در حال بررسی استراتژی‌های جدید برای حفظ خوانندگانی هستند که طی این سال‌ها به دست آورده‌اند. در این گزارش به چند مورد از برترین ترندهای وفاداری کاربران در سال 2022 نگاهی خواهیم انداخت که شامل راه‌های عملی است که می‌توانید با کمک آن یک پایگاه از کاربران وفادار ایجاد کنید.

ناشران چگونه می‌توانند وفاداری مشترکین را افزایش دهند؟

راه‌اندازی یک کسب‌وکار سودآور کار آسانی نیست و موفقیت به حفظ مشترکین آن‌لاین یا مشتریان وفادار بستگی زیادی دارد. یکی از راه‌های دستیابی به این هدف، برنامه‌های وفاداری است که ارزش بیشتری برای مشترکین صنعت ایجاد می‌کند و حتی می‌تواند آن‌ها را به حامیان ارزشمندی برای برند تبدیل کند.

همان‌طور که خرده‌فروشان درصدد هستند مشتریان ارزشمند خود را حفظ کنند، برندهای رسانه‌ای نیز متوجه شده‌اند که فرار مشتری خطر بزرگی برای موفقیت آینده آن‌هاست. با توجه به ماهیت «همیشه فعال» وب، اطلاعات محصول، بررسی‌ها و دسترسی به رقبا، تنها یک کلیک از نوک انگشتان مشتری فاصله دارند، بنابراین برای ناشران بسیار حیاتی‌ است که آن‌ها نیز به مخاطبان ارزشمند خود وفادار بمانند.

علاوه بر این، خروج مشتری به این معنی است که مشتریان سابق متقاعد شده‌اند شرکت ارزش پایین‌تری ارائه می‌دهد. در این صورت، بازگرداندن آن‌ها بسیار دشوار است. بنابراین، ادغام یک برنامه پاداش وفاداری در تجربه مشتری می‌تواند یک نیروی متقابل قدرتمند برای چالش‌هایی باشد که ناشران امروز با آن روبه‌رو هستند. ناشران درواقع موقعیت بسیار خوبی برای ترکیب ارزش و تجربه، ایجاد یا افزایش وفاداری مخاطبان و ایجاد یک جامعه بلندمدت پایدار پیرامون برندهای خود و از طریق کانال‌های مختلف خود دارند.

وفاداری مشتری در مورد انگیزه و رفتار است، نه‌فقط بازاریابی، مالی یا توسعه محصول. این وفاداری در مورد ارزش‌ها و اصول انسانی است، بنابراین آن‌چه را که به حفظ مشتریان شما کمک می‌کند، بیابید و آن را به کار ببرید. برای مثال، انتشارات تایمز با ایجاد یک تجربه استثنایی برای مشتری، نه‌تنها از طریق محتوای نشر عالی، بلکه از طریق پیشنهادات دقیق متناسب با نیازهای مخاطب، ارزش مشترکین خود را واقعا درک کرده است و این بدان معناست که در حفظ آن‌ها بسیار موفق بوده است. تجربه کاربری کلید یک برنامه وفاداری موفق است. عناصر وفاداری در تجربه رسانه‌ای باید به بخشی جدایی‌ناپذیر از تجربه مصرف‌کننده از برند تبدیل شوند. دسترسی باید لذت‌بخش و مطابق با تجربه برند باشد، اما محتوا باید مرتبط و هدفمند برای جمعیت مخاطب باشد. هم‌چنین تعامل با تبلیغات و پیشنهادات باید به بخشی از زندگی روزمره آن‌ها تبدیل شود.

بهترین استراتژی برای کاهش ریزش مشترکین صنعت نشر چیست؟

ابتدا لازم است بدانید مشتریان شما چه کسانی هستند، چه می‌خواهند و چه احساسی دارند. تجارت با افرادی که به آن‌ها اعتماد دارید و آن‌ها را درک می‌کنید، قابل پیش‌بینی و کارآمد و سودآور است. برخی از حوزه‌های کلیدی برای بهینه‌سازی عملکرد برنامه‌های وفاداری در موسسه‌های انتشاراتی عبارت‌اند از مدیریت داده، ایجاد یک اجتماع از مشتریان وفادار، تجربه کاربری، طراحی و محتوا.

شناسایی و درک پیچیدگی‌های رفتاری مشتریان نیز یکی دیگر از استراتژی‌های جلوگیری از ریزش مشتری است. انسان‌ها موجودات پیچیده‌ای هستند، رفتار خرید آن‌ها را می‌توان به‌سختی شناسایی کرد و با توجه به این‌که مفهوم وفاداری بسیار به احساسات گره خورده است، باید پیچیدگی‌های آن را درک کنیم تا کسب‌وکارمان را بهتر درک کنیم.

ناشران باید سعی کنند چرخه موثری از وفاداری، یادگیری و خلق ارزش را مدیریت کنند. از آن‌جایی که تنها راهی که یک کسب‌وکار می‌تواند وفاداری مشتری را حفظ کند، ارائه ارزش برتر است، وفاداری بالا نشانه مطمئنی از ایجاد ارزش است. ایجاد ارزش برای مشتریان پایه و اساس هر سیستم تجاری موفق است و موجب ایجاد وفاداری شده و وفاداری نیز به نوبه خود باعث رشد، سود و ارزش بیشتر می‌شود.

سه روند وفاداری کاربر برای ناشران در سال  2022

  1. 1. پرورش یک اجتماع از مشتریان

دادن مکانی به خوانندگان خود که بتوانند با یکدیگر و با نویسنده مورد علاقه خود ارتباط برقرار کنند، همیشه دارای اهمیت بوده است. اما از سال 2020 که دستورات قرنطینه و در خانه ماندن شدت گرفت، ناشران اجتماعات آن‌لاین را برای هضم و درک این نیاز مشتریان خود حیاتی دیدند.

این امر امروز نیز صادق است. ایجاد جامعه‌ای از کاربران ثبت‌شده و شناخته‌شده باید پایه و اساس برنامه وفاداری هر ناشری باشد. یک جامعه فعال کاربران را تشویق می‌کند که به مرور زمان به سمت آن نشر برگردند و زمان بیشتری را به عنوان کاربران درگیر و فعال در سایت بگذرانند.

چگونه این امر می‌تواند اتفاق بیفتد؟ یک بخش نظرات در سایت، جایی که صدای خوانندگان شما شنیده می‌شود، برای ایجاد یک جامعه پررونق از خوانندگان وفادار ضروری است.

  1.  گیمیفیکیشن

دلایل مختلفی وجود دارد که برندها از گیمیفیکیشن استقبال می‌کنند؛ این روشی قدرتمند برای تحریک احساسات مثبت است که منجر به افزایش توجه و تعامل مشتری می‌شود. امروزه، ناشران پیش‌رو روی گیمیفیکیشن سرمایه‌گذاری می‌کنند تا از شتاب و افزایش اشتراکی که از سال 2020 به وجود آمد، استفاده کنند.

اما گیمیفیکیشن چیزی فراتر از سودوکو است؛ ناشران می‌توانند از پاداش و جوایز برای ایجاد یک جامعه قوی از کاربران وفادار استفاده کنند.

گیمیفیکیشن را در برنامه وفاداری نشر خود ایجاد کنید تا مثلا کاربران با ارسال نظرات در مورد کتاب بتوانند امتیاز کسب کنند. امتیازات در نمایه هر کاربر قابل مشاهده باشد و بتواند آن را به صورت ستاره رنگی و… ببیند. این کار تعامل و کیفیت ارتباط مشتری با نشر را افزایش می‌دهد، زیرا انگیزه‌ای قوی برای کاربران برای ارسال نظرات بیشتر و مشارکت‌های با کیفیت بالاست.

  1. استراتژی‌های سرمقاله‌ای جدید

درک آن‌چه برای خوانندگان شما مهم است، برای ادامه رشد کسب‌وکارتان ضروری است. در همین راستا ناشران در حال بررسی راه‌هایی برای گسترش پوشش قسمت سرمقاله خود هستند تا بتوانند بهتر به خوانندگان خود خدمت کنند. به عنوان مثال، بر اساس تقاضای خوانندگان، انتشارات واشنگتن پست پوشش سرمقاله‌ای خود را در مورد مسائل نژادی و هویتی، تجارت و اخبار بین‌المللی گسترش داده است.

ناشران با درک قوی از تعامل کاربر و ترندهای رفتاری می‌توانند اطمینان حاصل کنند که محتوای آن‌ها با خواسته‌ها و نیازهای مخاطبانشان مطابقت دارد.

این اتفاق چگونه می‌تواند بیفتد؟ کاربران ثبت‌نام کرده، داده‌های ارزشمندی را در اختیار صنعت نشر و ناشران قرار می‌دهند، مانند علایقشان و موضوعاتی که بیشتر مورد توجه آن‌هاست. ابزارهایی مانند OpenWebOS نیز به ناشران کمک می‌کند تا به‌راحتی از طریق به‌روزرسانی‌های سریع به این اطلاعات و بینش دسترسی پیدا کرده و آن را فعال کنند.

وفاداری کاربران: مهم‌ترین ارزش برای ناشران در سال 2022

ناشران ارزش حفظ مشتری را درک می‌کنند، اما اکثر آن‌ها برای ایجاد یک جامعه خاص از مشتریان وفادار خود سرمایه‌گذاری نکرده‌اند. حقیقت این است ناشرانی که برای ایجاد یک بخش نظرات با استراتژی موثر سرمایه‌گذاری می‌کنند تا یک جامعه قوی ایجاد کنند، مزیت رقابتی واقعی‌شان این است که آن‌ها در مسیر رشد پایگاه وفادار کاربران ثبت‌شده، داده‌های شخصی و کسب موفقیتی جدید هستند. کسب درآمد ناشی از این وفاداری می‌تواند به آن‌ها در دست‌یابی به اهداف حفظ و نگه‌داری مشتری در سال ۲۰۲۲ کمک کند.

اشتراک گذاری

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *