رستوران‌ها هرچیز خوبی را با مشتری شریک می‌شوند

رستوران‌ها هرچیز خوبی را با مشتری شریک می‌شوند

گفت‌وگو با ‌هادی جودی، مدیر اجرایی فودهال

هستی عالی طبع

 

 

رستوران آدرس فودهال از سال 1396 تاسیس شده است. فودهال شش غرفه دارد و ارائه‌دهنده برگرها، استیک‌ها و ساندویچ‌ها و غذاهای آسیایی است و هر کدام محصولات خودشان را ارائه می‌دهند. با ‌هادی جودی، مدیر اجرایی مجموعه فودهال درباره کم و کیف باشگاه مشتریان فودهال به گفت‌وگو نشستیم.

 

از نظر شما برنامه‌های وفاداری در رستوران‌ها باید به چه صورت باشد؟

برنامه‌های وفاداری در رستوران‌ها معمولا حول محور تخفیفات، شارژ کیف پول، رزرو میز، ارسال پیامک تولد یا تبریک ازدواج و کارهایی از این قبیل می‌چرخد.

 

شما چه اقداماتی در راستای برنامه‌های وفاداری انجام داده‌اید؟

ما هم ترکیبی از آیتم‌هایی که عرض کردم، داریم؛ شارژ کیف پول، اختصاص دادن میز برای مراسم‌. البته همه چیز به این بستگی دارد که در کدام رستوران ما قرار بر خدمات‌دهی باشد.

 

برنامه وفاداری چقدر روی افزایش فروش تاثیر گذاشته است؟

وجود برنامه وفاداری قطعاً موثر است. خود ما بعد از استفاده از برنامه‌های وفاداری حدود 10 تا 15 درصد افزایش فروش داشته‌ایم. وقتی مشتری با رستوران آشناست و رستوران دیتاهای او را ثبت می‌کند و کیف پول را با خریدها شارژ می‌کند، مشتری ناخودآگاه دوست دارد از مزایایی که برایش در نظر گرفته شده، استفاده کند و این در انتخاب رستوران مشتری تاثیر دارد. مشتری تنوع‌طلب است و دوست دارد رستوران‌های گوناگون را تجربه کند، ولی اگر خدمات خوب باشد، به یک جا برمی‌گردد. این همان مفهوم

است.

 

از نظر نرم‌افزاری برنامه وفاداری، باشگاه مشتریان شما چه ویژگی‌هایی دارد؟

نرم‌افزار باشگاه باید بتواند تعداد دفعات خرید مشتریان، پکیج‌های خریداری‌شده یا همان سبد خرید و زمان‌های خرید را به کسب‌وکار بدهد و دسته‌بندی کند. باید بتواند امتیازات را به مشتری‌ها اختصاص دهد و به طور کلی دیتاهای درستی از مشتری به رستوران بدهد.

 

این نرم‌افزار چگونه با سایر سیستم‌های نرم‌افزاری سازمان لینک شده است؟

نرم‌افزار با صندوق فروش لینک شده و مشتری می‌تواند در هر کدام از شعبات و نرم‌افزارهای ما خرید خود را ثبت کند و هیچ تفاوتی بین این درگاه‌ها احساس نکند.

 

تیم پشتیبانی از برنامه‌های وفاداری چگونه به مشتریان سرویس می‌دهد؟

باشگاه مشتریان نیاز به نوآوری‌هایی دارد. در طول زمان نیازها متفاوت است و تیم طراحی و توسعه باید بتواند در ورژن‌ها این تغییرات را ایجاد کند. گاهی ارتباطات قطع می‌شود، یا مشکلی در نرم‌افزار هست که همه این‌ها از سوی تیم پشتیبانی حل‌وفصل می‌شود.

 

آیا امکان این موضوع وجود دارد که مشتریان بتوانند امتیازات خود را از طریق سایر کسب‌وکارها خرج کنند؟

بستگی به باشگاه مشتریان و میزان گستردگی‌اش دارد. به‌هرحال به صورت توافق است. کسب‌وکارها می‎توانند با هم توافق کنند و این اعتبارات را به هم بدهند. در برنامه‌های آینده ما هست، اما در حال حاضر این امکان را برای مشتریانمان نداریم.

 

روند دنیا در زمینه برنامه‌های وفاداری در رستوران‌ها به چه سمت و سویی می‌رود؟

به نظر من ارزش‌گذاری مشتری است که در دنیا مهم است. در رستوران‌ها سعی بر رقم زدن یک حس خوب است. انگار مشتری وارد خانواده‌اش شده؛ تخفیفات، پیامک‌های تبریک و خیلی چیزهای دیگر در اختیارش قرار می‌گیرد. رستوران‌ها هرچیز خوبی را با مشتری شریک می‌شوند و مشتری در جریان اتفاقات جدید قرار می‌گیرد.

 

 

 

اشتراک گذاری

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *