روشهایی که یک برنامه وفاداری میتواند به رشد یک پارک تفریحی کمک کند
سرگرمی به توان بینهایت
هدی رضایی
یک مکان تفریحی مانند هر کسبوکار دیگری در تلاش است تا یاد بگیرد که هوشمندانهتر عمل کرده و کسبوکار خود را از رقبا متمایز کند. امروزه مصرفکنندگان جذب برندهایی میشوند که برایشان ارزشافرین است و برنامههای وفاداری یا پاداش یک راه عالی برای متمایز کردن مشتریان پارک تفریحی است. اما برنامه وفاداری فقط این نیست که چیزی را بیهوده پاداش دهیم، بلکه با اجرای برنامه پاداش وفاداری در پارک تفریحی یا شهربازی خود، از مزایا و منافع بیشتری بهرهمند شوید.
انواع مختلفی از برنامههای پاداش وجود دارد؛ ازجمله برنامههای مبتنی بر ردیف و امتیاز، بر اساس میزان برد در بازیهای پارک تفریحی، دلارهای خرجشده یا بازدیدها و هر برنامهای که امکاناتی را برای مشتری فراهم کند. اما اگر هنوز در مورد اینکه این برنامهها چگونه میتوانند به کسبوکار شما کمک کنند، چیزی نمیدانید، چندین روش کلیدی را که یک برنامه پاداش وفاداری میتواند در افزایش درآمد و تقویت برندتان کمک کند، بخوانید. یک برنامه پاداش وفاداری خوب طراحیشده میتواند به یک پارک تفریحی کمک کند تا فروش خود را افزایش دهد.
شماره 1: تشویق به خرج کردن بیشتر در لحظه
بسیاری از مصرفکنندگان این ذهنیت مشترک را دارند که «مسئله این نیست که چقدر خرج میکنید، مهم این است که چقدر پسانداز میکنید.» و اگر ارزش مهمان را در لحظه در برنامههای پاداش وفاداری خود نشان دهید، یک برد برایتان محسوب میشود. برای مثال، با خرید بلیت یک بازی خاص، ارسال یک یا دو کالا در آمازون برایتان رایگان میشود. در این صورت بسیاری از مهمانان پارک شما تشویق میشوند کمی بیشتر هزینه کنند تا به مزیت یا ردیف بعدی پاداش شما نزدیک شوند.
میتوانید انتخاب کنید که همه مهمانان ورودی را در برنامه خود ثبتنام کنید، یا از آنها بخواهید که خودشان در این امر شرکت کنند. نکته کلیدی برای به حداکثر رساندن رویکرد انتخاب کردن، قرار دادن منافع کوتاهمدت و بلندمدت است. مهمانان در اوایل ثبتنام در برنامه نیاز به یک برد فوری (مانند یک جایزه برای تهیه پیشغذای رایگان با خرید غذا و نوشیدنی، یک جایزه کارت بازی اضافی پنج دلاری یا نوع دیگری از تخفیف) دارند تا انگیزهای قانعکننده برای پیوستن و افزایش خریدهای اولیه ایجاد کنند.
شماره 2: ایجاد انگیزه در افراد تاثیرگذار و افزایش نرخ تبدیل
مردم برای برندهایی که دوست دارند، بیشتر خرج میکنند و سفیران برند که اینفلوئنسر هستند، میتوانند در مورد کسبوکار شما نظراتی را در شبکههای اجتماعی منتشر کنند که آن را از نظر مخاطبان به انتخاب شایستهای تبدیل کنند. بنابراین منطقی است که مشوق و انگیزههای قانعکنندهای ارائه کنید که مردم بخواهند در مورد آن صحبت کنند. برای مثال، برنامههای مسافرتی که برخی پارکهای تفریحی برای مشتریان خود ایجاد میکنند، میتواند انگیزههای امتیازی برای کمک به تشویق طرفداران وفادار باشد. در این حالت شیوههای عملیاتی را میتوان با عملکرد نرمافزار وفاداری ترکیب کرد تا برنامههای تشویقی متناسبی برای کمک به ایجاد انگیزه در طرفداران وفادار ایجاد کند.
علاوه بر خدمات و تجربهای که به مهمانان در شهربازی یا پارک تفریحی خود ارائه میدهید، ارائه برخی مشوقها یا پاداشها برای ترغیب اینفلوئنسرها به اقداماتی برای تسهیلات شما میتواند تعداد بازدیدها، خریدها و مشتریان را افزایش دهد. به مزایایی فکر کنید که برای تکراریترین و وفادارترین مهمانان شما بسیار پرمعنی است.
شماره 3: کسب دانش در مورد شخصیتها و رفتارهای خرید مهمانان خود
یکی از کلیدهای ایجاد برنامههای معنادار، درک بهتر خواستهها و عادات مشتریان است. درواقع، بیشترین بازدیدکنندگان پارک شما ممکن است کسانی نباشند که بیشترین هزینه را میکنند، بلکه وفادارترین آنها هستند. برنامههای پاداش وفاداری که امتیازها یا دستاوردهایی را بر اساس هزینههای کلی یا اقلام خریداریشده در شهربازی یا پارک جمعآوری میکنند، عالی هستند، زیرا به شما نگاهی اجمالی نسبت به دفعات بازدید مهمان، هزینهها، آنچه میخرند و نحوه تعامل آنها با جاذبههای شما ارائه میدهند.
شماره 4: یک پایگاه داده بازاریابی پویا بسازید
درک عادات منحصربهفرد افرادی که برای تفریح به پارک شما میآیند، همراه با اطلاعات جمعیتشناختی که در پروفایل مشتریان خود دارید، یک پایگاه داده منحصربهفرد را برای استفاده برای هدف قرار دادن مشتریان بر اساس جمعیتشناسی انواع خرید، تعداد دفعات خرید، گروه سنی و موارد دیگر به روشهای بسیار سفارشی و منحصربهفرد ایجاد میکند.
هرچه بیشتر در مورد مشتریان خود بدانید، برای تعامل با آنها در سطح شخصی و ایجاد مشوقها و پیشنهادهایی که مستقیما آنها را هدف قرار میدهد، موفقتر خواهید بود.
شماره 5: از افرادی که شما را بهتر میشناسند، بازخورد بگیرید
آشنایی با مشتری تنها بخشی از پازل است؛ آنها نیز نیاز به شناخت شما دارند. مشتریان و شرکتکنندگان در برنامه پاداش وفاداری شما میتوانند به عنوان منبعی عالی برای کمک به شما در درک اینکه تیمهای عملیات و فروش شما در چه نقطهای برتری دارند و در کجا ضعف دارند کمک کنند. بسیاری از کسبوکارها با استفاده از امتیاز خالص تبلیغکننده بازخورد دریافت میکنند تا بدانند تجربه مشتریشان چقدر مناسب است و اصطکاک و سرگردانی مشتری را کاهش دهند. بر اساس مقاله اخیر وفاداری مشتری در Hubspot، مشتریان فعلی میتوانند تا 67 درصد بیشتر از مشتریان جدید برای برند هزینه کنند، بنابراین بسیار مهم است که نظرات مشتریان فعلی خود در مورد کسبوکار خود را داشته باشید.
اینها تنها چند مورد از مزایای کلیدی است که یک برنامه وفاداری مشتری میتواند برای شما به ارمغان بیاورد و هنگامی که بهخوبی طراحی و اجرا شود، میتواند یک تمایز کلیدی برای کسبوکار شما در بازار محسوب شود.
چهار کلید جادویی، برنامه وفاداری پارک تفریحی دیزنی
سال گذشته بود که شادترین مکان روی زمین، گرانقیمتترین و یکی از بهترین برنامههای وفاداری روی زمین را راهاندازی کرد. برنامه وفاداری Disney Magic Key که مدتها در حال طراحی بود، پاییز سال گذشته بالاخره رونمایی شد. این برنامه بر اساس توانایی خرید یکی از چهار کلید جادویی، کلید رویا، کلید باور، کلید افسون و کلید تصور است. کلیدها به معنای اشتراکهای سالانه پولی متفاوت برای دسترسی به مزایای دیزنی لند هستند.
هر کلید جادویی دسترسی به پورتال کلید جادویی در برنامه دیزنی لند را باز میکند که به دارندگان کلید اجازه میدهد:
- به تقویم رزرو تم پارک دسترسی پیدا کنند.
- یک پارک موضوعی رزرو کنند.
- اخبار و رویدادها را ببینند.
- از مزایای اعضا بهرهمند شوند.
این مزایا شامل موارد زیر است:
کلید تصور، سالانه ۳۹۹ دلار:
- فقط برای ساکنان کالیفرنیای جنوبی موجود است.
- پذیرش بر اساس رزرو در یک یا هر دو تم پارک در روزهای انتخابی سال
- حداکثر دو رزرو پارک موضوعی را همزمان بازدید کنید.
- 10 درصد تخفیف برای کالاهای انتخابی و محصولات خریداریشده از دیزنی لند
- 10 درصد تخفیف برای غذاخوری انتخابی
کلید افسون، ۴۶۹ دلار:
- پذیرش بر اساس رزرو در یک یا هر دو پارک موضوعی در روزهای انتخابی سال
- رزرو حداکثر چهار تم پارک به صورت همزمان
- 10 درصد تخفیف برای کالاهای انتخابی
- 10 درصد تخفیف برای غذاخوری انتخابی
کلید باور، سالانه ۹۴۹ دلار آمریکا:
- پذیرش مبتنی بر رزرو برای یک یا هر دو پارک موضوعی در اکثر روزهای سال
- حداکثر شش رزرو تم پارک در یک زمان
- 10 درصد تخفیف برای کالاهای انتخابی
- 10 درصد تخفیف برای غذاخوری انتخابی
- 50 درصد تخفیف برای پارکینگ استاندارد (به استثنای روزهای تعطیل)
کلید رویا، سالانه ۱۳۹۹ دلار آمریکا:
پذیرش مبتنی بر رزرو برای یک یا هر دو پارک موضوعی در هر روز از سال.
- حداکثر شش رزرو همزمان تم پارک
- تا 20 درصد تخفیف برای کالاهای انتخابی
- تا 15 درصد تخفیف برای غذاخوری انتخابی
- پارکینگ استاندارد (به استثنای روزهای تعطیل)
دیزنی بینهایت جوایز شگفتانگیز برای کودکان و خانوادههایی دارد که از تم پارکها دیدن میکنند و این میتواند تجربهای مثبت و بهیادماندنی برای مشتری ایجاد کند که مادامالعمر و ماندگار باشد، خریدهای تکراری به همراه داشته باشد و حمایت از برند ایجاد کند. با پول نمیتوان تجربیات را خرید؟ خانوادهها میخواهند با میکی موس ملاقات کنند، در صندلیهای ردیف جلو سینما برای تماشای انیمیشنها بنشینند، و درحالیکه در خرید کلیدهای جادویی خود از دیگران جلو میزنند، احساس میکنند که یک شهروند ویآیپی شناختهشده هستند.
جمعبندی
بنابراین شما نیز سعی کنید به اعضای باشگاه مشتریان پارک تفریحی خود یک کلید جادویی واقعی بدهید! جوایز فیزیکی که دارای ارزش و عنوان جایزه هستند، چیزی هستند که اکثر مشتریان به آن افتخار میکنند، از کسب آن احساس غرور میکنند، آن را به دوستان خود نشان میدهند و آنها را متقاعد میکنند که به این برنامه ملحق شوند.