ما ندانستیم، ای خوش مشتری چون که دانستیم تو اولی تری!

«مشتری مهمترین ناظر بر فعالیت های ماست؛ او به ما وابسته نیست، بلکه ما به او وابسته هستیم».

مهدی افخمی

سردبیر فصلنامه سمت مشتری

 

«مشتری مهمترین ناظر بر فعالیت های ماست؛ او به ما وابسته نیست، بلکه ما به او وابسته هستیم».

می توان گفت که بعد زمان به این جمله منتسب به گاندی اثر نداشته و از ابتدای نظام تعاملی بشر تا امروز و آینده، صدق میکند، اما با نگاهی گذرا به فعالیت برخی از کسب وکارهای تجاری در بازار ایران به خوبی این موضوع نمود پیدا می کند که مشتریان برای بسیاری از کسب وکارها از اولویت و اصالت برخوردار نیستند. شاید بتوان یکی از دلایل کوچک شدن یا عدم رشد بسیاری از کسب وکارهای تجاری در سال گذشته را عدم توجه به این موضوع دانست؛ اینکه کسب وکارها هسته اصلی تجارتشان را روی محصول و سازمان گذاشته اند و بدون شناخت مشتریان و متناسب با آن، اقدامات اثربخشی نیز انجام نمی دهند. حال با ورود به قرن جدید به نظر
میرسد که بیش از گذشته توجه به اصالت مشتری باید مورد توجه قرار گیرد و این موضوع نیز جز از مجرای برنامه های وفاداری نمیگذرد؛ از این منظر که با استفاده از ابزارهای نرم افزاری بتوان در درجه اول به شناخت درست تری از مشتریان دست پیدا کرد و در گام بعدی، در راستای وفادارسازی مشتریان گامی اثربخش برداشت.
فصلنامه سمت مشتری نیز در راستای ایجاد این نگرش در کسب وکارهای تجاری و مسئولیت اجتماعی خود نسبت به این موضوع، در اولین شماره سال ۱۴۰۰ با رویکردی کاربردی برای کسب وکارها و با تکیه بر دانش و تجربه برترین کارشناسان این حوزه، سعی در ایجاد مسیری روشن جهت استقرار صحیح برنامه های وفاداری در مراکز تجاری و صنعت خرده فروشی دارد.

اشتراک گذاری

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *