معرفی کتاب سمت مشتری – فصلنامه پیش شماره ۴

معرفی کتاب سمت مشتری – فصلنامه پیش شماره 4

 

کتاب تجربه استارباکس

۵ اصل طلایی تبدیل چیزهای معمولی به خارق‌العاده

 

 

 

نویسنده: جوزف ا. میچی

مترجم:  مجید نوریان

برای همه ما شاید باورنکردنی باشد که قهوه‌فروشی استارباکس قهوه خود را در 1۱ هزار فروشگاه و ۳۷ کشور جهان عرضه می‌کند. همه کارگران و کارمندان فروشگاه‌ها که همان شرکای استارباکس هستند، با لباس متحدالشکل و بر اساس «کتاب پیش‌بند سبز» که حاوی دستورالعمل‌های چگونگی اداره فروشگاه‌هاست، از مشتریان خود پذیرایی می‌کنند. هر هفته حداقل ۳۵ میلیون مشتری به فروشگاه‌های استارباکس مراجعه می‌کنند و انواع قهوه و شیرینی مورد علاقه خود را سفارش می‌دهند. در این کتاب به این سوال پرداخته می‌شود که چگونه بزرگ‌ترین قهوه‌فروشی دنیا شکل گرفت؟ چگونه کسب‌وکار و نام تجاری خود را حفظ کرد و داستان‌ها و ماجراهای روابط انسانی در استارباکس چگونه است؟

  • برگی از کتاب

ما با فلسفه اصول حاکم بر اداره شرکتی آشنا می‌شویم که اداره‌کننده یکی از بزرگ‌ترین فروشگاه‌های زنجیره‌ای جهان است. این موضوع از آن‌رو می‌تواند بسیار مهم باشد که بدانیم در کشور ما تجربه‌های موفقی درباره تاسیس فروشگاه‌های زنجیره‌ای، آن هم به صورت خرده‌فروشی در ابعاد مغازه‌های سنتی خودمان نداریم. تاسیس چنین فروشگاه‌هایی می‌تواند به سیستم توزیع کشور، ساختاری نظام‌مند بخشد و به ایجاد نام‌های تجاری موفقی که بر پایه تفکرات منطقی مبتنی بر احترام به مشتری، آموزش فروشندگان و کیفیت خدمات و محصولات استوار است، منجر گردد. بدیهی است این نام‎ها می‌توانند از جغرافیای ملی خارج شوند و سیطره‌های جهانی پیدا کنند. هنوز در انتظار آنیم که نام‌های تجاری ایرانی در قالب کالاها و خدمات در بازارهای جهانی حضوری قدرتمندانه پیدا کنند.

 

 

 

 

داستان وال‌مارت، روش کار قدرتمندترین شرکت دنیا و این‌که چگونه اقتصاد آمریکا را دگرگون ساخت

اسرار ناگفته از بزرگ‌ترین فروشگاه زنجیره‌ای دنیا

نویسنده: چارلز فیشمن

مترجم: مجید نوریان

کتاب داستان وال‌مارت به چگونگی تاسیس، ساختار، فلسفه وجودی و تاثیر آن بر اقتصاد آمریکا و جهان می‌پردازد. این کتاب فلسفه فروشگاه‌داری در آمریکا و به‌ویژه فروشگاه وال‌مارت را به‌ طور همه‌جانبه بررسی می‌کند. اگر بدانیم مواد غذایی در وال‌مارت ۱۵ درصد ارزان‌تر از سایر فروشگاه‌هاست، ۹۰ درصد مردم آمریکا در محدوده ۲۵ کیلومتری یکی از این فروشگاه‌ها زندگی یا کار می‌کند و هر هفته بیش از یکصدمیلیون نفر از این فروشگاه‌ها خرید می‌کنند، به حجم عملیات بازاریابی و فروش این شرکت بیشتر پی می‌بریم. فروش وال‌مارت در سال ۲۰۰۶ به بیش از ۳۲۰ میلیارد دلار رسید. داستان وال‌مارت، داستان تاثیر اقتصادی بزرگ‌ترین شرکت دنیا بر اقتصاد آمریکا و جهان و حتی داستان تاثیر وال‌مارت بر تغییر و دگرگونی اجتماعی در جامعه آمریکاست. مطالب این کتاب به ‌عنوان نخستین کتابی که ابعاد و زوایای پنهان و آشکار کسب‌وکار بزرگ‌ترین فروشگاه زنجیره‌ای جهان را روشن می‌سازد، می‌تواند برای مدیران کشور، صاحبان صنایع و تجارت، استادان و دانشجویان دانشگاه‌ها بسیار جذاب، خواندنی و آموختنی باشد.

  • برگی از کتاب

هرچند، وال‌مارت صرفا زندگی و عادات خرج کردن خریداران خواربار را تغییر نداده است. این شرکت چرخه حیات و آهنگ کسب سوپرمارکتی را تغییر داده که بیشتر برای کسانی که خود را تطبیق نمی‌دهند، پیامدهای وخیمی به همراه داشته است. در همان دهه که وال‌مارت تصمیم گرفت بر بازار خواربار در آمریکا سیطره پیدا کند، ۳۱ زنجیره سوپرمارکت درصدد حفاظت در برابر ورشکستی برآمده‌اند، که ۲۷ مورد از آن‌ها رقابت در برابر وال‌مارت را عاملی مهم‌ می‌دانند. این هم تاثیر وال‌مارت است.

 

 

 

 

 

کتاب برندسازی تا رسیدن به اوج

کارآفرینان هوشمند چگونه یک ایده کوچک را به یک برند بزرگ تبدیل می‌کنند؟

نویسنده: کاترین کاپیتا

مترجم: خلیل جعفرپیشه

طبق آموزه‌های کاترین کاپوتا، هر کسب‌وکار با یک ایده شروع می‌شود، به قوام رساندن آن ایده اولین و مهم‌ترین وظیفه مدیر کسب‌وکار و کارآفرین خواهد بود. پس او باید توانمندی‌های خود را برای به ثمر رساندن آن ایده به کار بگیرد. بر اساس تحقیقات به‌عمل‌آمده یکی از دلایل اصلی عقیم ماندن بسیاری از ایده‌های کسب‌وکار و کارآفرینی در کشور ما، فقدان دانش بازاریابی و برندسازی در میان کارآفرینان است. امروزه بدون وجود مدیریت استراتژی برند، کسب‌وکار ارزش‌آفرین تحقق نخواهد یافت. زمانی که سفر کارآفرینی با سفر برندسازی هم‌داستان می‌شوند، ایده‌های کوچک به پدیده‌های بزرگ تبدیل می‌شوند و برندسازی پیشران توسعه‌ در تمامی سطوح واقع خواهد شد.

  • برگی از کتاب

یکی دیگر از راهبردهای بازاریابی برای گماردن دیگران به فروش برند شما، یافتن اشخاص با نفوذ و باسابقه و به‌کارگیری آن‌ها به عنوان سفیران برند است. این‌ها مشتاق تایید یا حمایت برند شما هستند، اما چگونه جرئت وارد شدن به این عرصه را به خود راه‌ می‌دهید، درحالی‌که برای جولان دادن برند خود، پولی برای پرداخت کردن به آن‌ها نداشته باشید؟ وارد شدن به این عرصه، مستلزم کمی خودجوشی و بداهه‌گری است.

 

 

تمرکز بر مشتری

ارزش‌افزایی، خوش‌نامی، کسب وفاداری، سودآوری

نویسنده: جیمز هسکت

مترجمان: سمیه محمدی، مریم شهبازی

به باور بیشتر مدیران، مدیریت علم و هنری است که آموختن آن الزامی است. از طرفی، بیشتر مدیران به دلیل رویارویی با چالش‌های روزانه مانند کمبود منابع مالی، مسائل نیروی انسانی و… کمتر فرصت حضور در برنامه‌های آموزشی یا خواندن کتاب‌های پرحجم را دارند. در این راستا انتشارات دانشکده کسب‌وکار ‌هاروارد با شناسایی این نیاز مدیران امروزی، مجموعه‌ای را با عنوان کتاب‌های همراه؛ راه‌حل‌های حرفه‌ای برای چالش‌های روزانه، منتشر کرده است که در آن‌ها برترین استادان مدیریت نکات، راهنمایی‌ها و درس‌هایی از سال‌ها تجربه و مشاوره خود را به زبانی ساده بیان کرده‌اند.

  • برگی از کتاب

این کتاب‌ راهنمای ساده و قابل فهمی برای همه مخاطبان است تا درک بهتری از موضوعات مختلف مدیریتی در چالش‌های روزانه خود داشته باشند. مطالعه این مجموعه برای مدیران، کارشناسان و فعالان کسب‌وکار مفید خواهد بود و امیدوارم آن‌ها با بهره‌گیری از نکات، راهنمایی‌ها، مثال‌ها و چک‌لیست‌های ارزشمند این کتاب‌ها گام‌های موثری برای رسیدن به موفقیت بردارند.

اشتراک گذاری

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *