معرفی کتاب سمت مشتری – ماهنامه شماره ۱۱

رستوران موفق: 365 رمز موفقیت برای کسب درآمد بیشتر در رستوران راهنمایی برای بازاریابی و تبلیغات مؤثر در رستوران تحولی در کسب درآمد بیشتر در روز

 

نویسنده: ایمی اس جورگنسن

مترجم: کورش محمودی

ناشر:  بیهق کتاب

 

سوددهی باعث ثبات شما در تجارت می‌شود. برای شروع و ثبات در کار تنها راه حل، سوددهی است. آیا فقط مشغول حساب کردن هستید و پرسنل را مجبور به کار بیشتر می‌کنید یا در مقابل، محیطی برای میهمانان فراهم می‌کنید که به آن‌ها حس راحتی دهد و آن‌ها را مشتاق به بازگشت دوباره کند؟ کارکنان در حالت پر انرژی یا کسل هستند؟ آیا مدیریت، مسئول آشپزخانه و خدمه به صورت مجزا کار می‌کنند یا همه به صورت هماهنگ برای رسیدن به هدفی خاص کار می‌کنند؟ این راهکارها به شما کمک خواهد کرد که در جهت پیشرفت، قسمت‌هایی از کسب و کار خود را تغییر دهید. این کتاب به شما خواهد گفت چگونه با هزینهٔ خیلی کم درآمد خود را بین 15 تا 50 درصد افزایش دهید.

 

 

 

 

فاکتورهای کلیدی وفاداری مشتریان (مطالعه موردی مشتریان رستوران با تحلیل خوشه‌ای)

 

نویسنده:  یوسف فراهانی، زهرا جیریائی‌شراهی

ناشر: پرتوک

کتاب حاضر، پژوهشی است که در آن نگارنده به دنبال استفاده از ابزارهای داده‌کاوی در جهت استخراج قوانین سودآوری است. به جهت کسب نتایج ملموس مورد کاوی پژوهش حاضر اطلاعات مشتریان یک رستوران در دو بخش از طریق توزیع یک پرسشنامه جمع‌آوری گردیده است. بخش اول اطلاعات شخصی مشتریان است و بخش دوم سطح اهمیت هریک از عوامل وفاداری است که توسط هر یک از مشتریان تعیین گردیده است. داده‌های جمع‌آوری‌شده در فایل اکسل مرتب شده و توسط نرم‌افزار رپیدماینر مورد بررسی قرار گرفته و روی در این کتاب، نگارنده دو هدف کلی حفظ مشتری و سودآوری بیشتر برای کسب‌وکار را دنبال می‌کند و سرانجام مشتریان سودآور و علایق آن‌ها شناسایی خواهد شد.

 

 

 

 

 

 

کتاب مدیریت ارتباط با مشتری

نویسنده: راجر برن، کریستفر زرس، مایکل زرس

مترجم: معین رضایی

مدیریت ارتباط با مشتری (CRM)  سبب محیط چالش‌برانگیز کسب و کار که پیش روی سازمان‌ها در سراسر جهان امروز قرار دارد، اهمیت بیش‌تری می‌یابد. این موضوع به‌ویژه در صنایعی که دستخوش تغییرات در آرایش و [پیکربندی کانال‌های] توزیع [سنتی می‌شوند، مهم و حیاتی است. CRM وسیله‌ی اداره کردن رقابت فزاینده، دگرگون‌سازی شرایط اقتصادی و وابستگی تبلیغاتی از طریق استفاده از دانش شخصی مشتری است؛ دانشی که از طریق توسعه‌ی ارتباط] با مشتری [و برنامه‌های پیشین بازاریابی بدست آمده است. CRM افزایش دربرتری] نسبت به رقبا [است، زیرا روی مشتریان کنونی متمرکز می‌شود که منبع خلق عمده‌ی عایدات کسب و کار و بهترین گزینه برای بهبود کسب و کار در مواقع] و موقعیت‌های مبهم است.

تعریف‌های عملیاتی گوناگونی از CRM وجود دارند. در واقع، حروف CRM برای شناسایی رابطه‌ی بازاریابی مداوم و پیوسته، بازاریابی ارتباط با مشتری و مدیریت ارتباط با مشتری استفاده شده است. هریک از این اصطلاحات، ناظر بر فرایند مشابهی هستند. CRM را می‌توان به عنوان فرایندی تعریف کرد که به‌وسیله‌ی فعالیت بازاریابی مداوم برمبنای دانش شخصی مشتری از طریق مدیریت و نفوذ در اطلاعات مشتری و تاریخ تماس، ارزش مشتری را حداکثر می‌کند. CRM درباره‌ی تکمیل ارتباطات با مشتریان برای حداکثر سازی ارزش مشتری در درازای زمان است.

 

 

 

 

 

کتاب DNA تجربه مشتری (CEM)

نویسنده: کالین شاو

مترجم: فرزاد فخر آل علی

ناشر: انتشارات ماهواره

در کتاب DNA تجربه مشتری (CEM) اثر کالین شاو، می‌آموزیم که چطور احساسات و عواطف مشتری، محرک ایجاد ارزش برای یک سازمان می‌شوند. تجربه مشتری همان DNA نهفته در احساسات اوست و باز کردن قفل اسرار نهفته در احساسات مشتریان می‌تواند سود و زیان شما را افزایش دهد.

رضایت و تجربه مشتری شاخص‌هایی برای سنجش این است که مشتری تا چه میزان از کالا، خدمات یا تجربه‌ای که کسب کرده راضی است. به عبارت دقیق‌تر، رضایت و تجربه مشتری، احساس مشتری را از تعامل با برند شما منعکس می‌کند. شرکت‌های مختلف این احساس مثبت یا منفی نسبت به برند را ابتدا از طریق فرم‌های نظرسنجی می‌سنجند که ممکن است برخی از آن‌ها برای شما آشنا باشد، نظیر طیف لیکرت که پنج درجه از کاملاً راضی تا کاملاً ناراضی را شامل می‌شود. پاسخ‌های بدست آمده از این فرم نظرسنجی می‌تواند، دیدی در مورد میانگین سطح رضایت و تجربه مشتریان به شما بدهد. همچنین می‌تواند تصویری از میزان وفاداری مشتریان به شما ارائه دهد که خود شاخصی برای پیش‌بینی ارجاعات بعدی آنان است. اگر شما فاکتورهای رضایت‌مندی و تجربه را نسنجید، قادر به شناسایی مشتریان ناراضی نخواهید بود؛ بنابراین نمی‌توانید بازخورد آن‌ها را تجزیه و تحلیل کنید، تغییرات اصلاحی را در مورد کالا یا خدمت انجام دهید و آنان را به مشتریان راضی مبدل کنید؛ و در نهایت قادر نخواهید بود ریزش مشتریان را پیش‌بینی و یا از آن پیش‌گیری کنید.

 

 

اشتراک گذاری

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *