معرفی کتاب سمت مشتری – ماهنامه شماره 12
کتاب بازاریابی و برندسازی خردهفروشیها و فروشگاههای زنجیرهای
نویسنده: دکتر جسکوپرری و دکتر دنیساشپیلک
مترجم: مهم قاضیزادهhttps://www.adinehbook.com/gp/search?search-alias=books&author=%DA%A9%D9%88%D8%B1%D8%B4+%D9%85%D8%AD%D9%85%D9%88%D8%AF%DB%8C&select-author=author-exact
کسبوکار خردهفروشی در ایران در حال تغییر شکل اساسی است. حضور روزافزون برندهای جهانی در حوزههای مختلف خردهفروشی با فروشگاههای متحدالشکل در شهرهای بزرگ، تغییر پارادایم خردهفروشیها از فروشگاههای سنتی و محلی به فروشگاههای زنجیرهای با شعب متعدد، ظهور خردهفروشیهای اینترنتی با امکان مقایسه قیمت، مشخصات کالا و بررسی نظرات خریداران نسبت به محصولات و تجربه خریدشان، رشد روزافزون کسبوکارهای خردهفروشی مبتنی بر مدل فرانچایزhttps://www.linkedin.com/feed/hashtag/?keywords=%D9%81%D8%B1%D9%86%DA%86%D8%A7%DB%8C%D8%B2&highlightedUpdateUrns=urn%3Ali%3Aactivity%3A6939489008016105473 و درنهایت اقبال مصرفکنندگان به کالاها، خدمات و فروشگاههایی با برندهای شناختهشده و قابل اعتماد، همه و همه افق بسیار روشنی را در صنعت خردهفروشی ایران در مقابل دیدگان ما قرار میدهد.
کتاب مشتریربایی، اتیکت مشتریمداری
نویسنده: سیما السادات دشمن فنا یزدی
ناشر: انتشارات سخنوران
این کتاب چشمانداز منحصربهفردی را به شما ارائه داده و توصیهها، آموزشها، دستورالعملها و راهنماییهای مهمی را در حیطه خدمات مشتری در اختیارتان قرار خواهد داد. کتاب «مشتریربایی» برای هر کسی که صاحب کسبوکاری است یا دوست دارد کسبوکاری را برای خود راهاندازی کند، یک «ضرورت» به حساب میآید. این کتاب یک بازتاب واقعی است از شور و شوق منحصربهفرد نویسنده و دانش او در مورد اتیکت و آداب معاشرت که به منظور هموار شدن مسیر هر کسبوکار حرفهای مورد نیاز است، بهویژه در زمینه خدمات مشتری. خواندن کتاب و عمل به دستوراتش میتواند از این پس فرصت ایجاد برداشت اولی را که شما یا کارکنانتان از خود در ذهن مشتری میسازید، افزایش دهد و درنتیجه روابط مشتری با شما را ارتقا بخشد و آن را ماندگارتر کند.
کتاب بازاریابی ورزشی
نویسنده: آتوسا سادات هژبرالساداتی، دکتر الهام کریمی، سمیرا فیروزی طرقبه
ناشر: انتشارات صبح امروز
بازاریابی امروزه از پایههای مهم هر تجارت به حساب میآید. درواقع بازاریابی خوب میتواند یک کسبوکار کوچک را به یک امپراتوری بزرگ تبدیل کند. نمونههایش را هم کم ندیدهایم؛ مثلا استیو جابز و شرکت اپل. مشتری از مهمترین سرمایههای هر ارگان تجاری و بازاریابی رابطهمند از ابزارهای ایجاد روابط بلندمدت با مشتری است. با این دیدگاه، در کنار رابطه بلندمدت با مشتری، فعالیتهایی را که از سوی مشتری مهم تلقی میشوند، شناسایی و تقویت میکنیم. بماند که جذب مشتری وفادار نیز در این صورت ارتقا خواهد یافت. کتاب «بازاریابی ورزشی» (Sport Marketing) تلاش میکند اطلاعات کارآمدی را در این زمینه به شما منتقل کند.
کتاب بازاریابی و مدیریت بازار
نویسنده: ابوذر مختاری
ناشر: انتشارات نسل روشن
امروزه موفقیت بنگاهها وابسته به بازاریابی و فروش محصولات است. در دهههای گذشته اقتصاد ایران، کالاهایی که در کشور تولید میشدند، بنا به دلایلی، تنها بازار غیررقابتی داخل را در اختیار داشتند. از اینرو مدیران بنگاهها توجه زیادی به مقوله بازاریابی یا فروش نداشتند، اما با رقابتی شدن اقتصاد، توسعه صنایع داخل کشور، حضور رقبای خارجی در بازار کشور و… مقولههای بازاریابی به جهت به دست آوردن سودآوری بنگاهها حائز اهمیت شد.