معرفی کتاب سمت مشتری – ماهنامه شماره ۶

معرفی کتاب سمت مشتری – ماهنامه شماره 6

 

 

رفتار مصرف‌کننده پیشرفته

 

تألیف و گردآوری: دکتر سینا نعمتی‌زاده، درنا عبدالهی

انتشارات: دانشگاه آزاد اسلامی واحد تهران مرکز

رفتار مصرف‌کننده یکی از موضوعات جدید در حوزه بازاریابی است. این دانش، مطالعاتی در حوزه‌هایی نظیر انسان‌شناسی اجتماعی، بازاریابی، روان‌شناسی، جامعه‌شناسی و اقتصاد را با یکدیگر ترکیب می‌کند. به بیان دیگر، این دانش درصدد آن است تا فرایند تصمیم‌گیری و انتخاب مشتریان را چه به صورت فردی و چه به صورت جمعی ادراک، استنباط و بررسی کند. از طرفی، داشتن درک صحیح از مصرف‌کنندگان و فرایند خرید، مزیت‌های متعددی را در بر دارد. این مزیت‌ها شامل کمک به مدیران در جهت تصمیم‌گیری، تهیه یک مبنای شناختی از طریق تحلیل مصرف‌کنندگان، کمک به قانون‌گذاران برای وضع قوانین مربوط به خریدوفروش کالا و خدمات و درنهایت کمک به مصرف‌کنندگان در جهت تصمیم‌گیری بهتر است. این کتاب در جای خود، مرجعی ضروری برای یاری رساندن به فهم مضامین و مفاهیم رفتار مصرف‌کننده برای دانشجویان رشته مدیریت در مقطع ارشد، دکتری، مدیران بازاریابی و فروش سازمان‌ها محسوب می‌شود.

 

 

برندسازی در هفت گام

 

راهنمای کاربردی خلق و مدیریت برند

نویسنده: دکتر فرزاد مقدم

انتشارات: سیته

نویسنده‌ کتاب از آن تحت عنوان «هفت خوان ساخت برند» نام می‌برد و مراحل ساخت برند را یک مدل عملیاتی می‌بیند که ورودی، فرایند و خروجی دارد. آقای مقدم در این کتاب مدلی شخصی و ایرانیزه‌شده برای ساخت برند ارائه می‌دهد و این کتاب را می‌توان نخستین کتاب تالیفی ایرانی در حوزه‌ ساخت برند دانست که دارای مدلی جدید و غیرتکراری است.

برگی از کتاب

به زبان ساده، مدیریت ارزش ویژه‌ی برند همان ایجاد و افزایش این دارایی‌هاست. برای مثال، هر قدر مخاطبان هدف برند را بیشتر بشناسند و بتوانند بلافاصله به آن معنایی مشترک در ذهن خود نسبت دهند و به آن وفادارتر باشند، ارزش آن برند بیشتر است. نکته‌ی دیگر این‌که برند از طریق ارزش ویژه‌ی خود هم برای شرکت و هم برای مشتریانش ایجاد ارزش می‌کند. منظور از مشتریان برند تمام کسانی هستند که در زنجیره‌ی ارزش از صاحب برند به بعد تا مصرف‌کننده‌ی نهایی قرار دارند: عمده‌فروش، خرده‌فروش و مصرف‌کننده‌ی نهایی که در فصل توزیع برند درباره‌ی آن صحبت خواهد شد. پس دقت کنید که این چهار عنصر در کنار هم خالق ارزش ویژه‌ی برند هستند. برای مثال، فقط شناخته‌ شدن یک برند (آگاهی از برند) به‌تنهایی نمی‌تواند باعث ایجاد ارزش ویژه‌ی برند گردد. (اشتباه رایجی که به‌وفور مشاهده می‌شود. معمولاً بسیاری از مدیران که به دانشی به نام برندسازی دسترسی یا اعتقاد ندارند، فقط با ارائه‌ی طرح‌هایی برای تبلیغات و ترویج فروش درواقع تنها با افزایش آگاهی برند می‌خواهند برندسازی کنند.)

 

 

 

کتاب راهبردهای بازاریابی خرده‌فروشی جهانی

 

نویسنده: رام کیشن

مترجمان: دکتر علی عطافر، حمید جمشیدی

 انتشارات: آموخته

صنعت خرده‌فروشی صنعتی رو به رشد و همراه با تغییرات سریع است. رشد روزافزون این صنعت، مشکلات و چالش‌های جدیدی را به همراه داشته است. در این عرصه کسانی موفق خواهند شد که خود را به آموزه‌ها و ابزارهای نوین مجهز کنند. ناآگاهی از آموزه‌های کاربردی و روزآمد صنعت خرده‌فروشی به‌سان حرکت خرده‌فروشان در تاریکی است و این مسیر پایان خوشی نخواهد داشت. کتاب «راهبردهای بازاریابی خرده‌فروشی جهانی» کتابی ساده، جامع و کاربردی است که به شما کمک می‌کند در این دنیای پیوسته در حال تغییر و پرفرازونشیب، مسیر درست را تشخیص دهید و به سوی چشم‌اندازی روشن حرکت کنید. دکتر رام کیشن با رویکردی گام به گام و با بیان مثال‌هایی واقعی از کشورهای در حال توسعه، مفاهیم مهمی را با شما در میان می‌گذارد. شباهت بازار کشورهای در حال توسعه با ساختار و فرهنگ بازارهای کشورمان، این اثر را به مرجعی کاربردی و ارزشمند برای فعالان صنعت خرده‌فروشی کشور تبدیل کرده است. در کتاب پیشِ ‌رو علاوه بر آشنایی با مفاهیم مقدماتی و مشترک بازاریابی مانند مبانی بازاریابی، آمیخته‌ بازاریابی، تبلیغات و روابط عمومی می‌توانید به اطلاعات تخصصی و ارزشمندی در حوزه‌ خرده‌فروشی شامل مکان‌یابی، چیدمان، طبقه‌بندی، نمایش و عرضه، برندینگ، قیمت‌گذاری، مجاری بازاریابی، ارتباطات، منابع انسانی، راهبردهای توسعه، مباحث و موضوعات مالی، عملیات فروشگاهی، مدیریت ارتباط با مشتریان و در یک کلام هرآن‌چه برای موفقیت در صنعت خرده‌فروشی نیاز دارید، دست یابید.

 

کتاب بازاریابی خرده‌فروشی دیجیتال

 

نویسنده: داریو شیپوس

مترجم: هادی دلشاد

انتشارات: بادکوبه

مدل‌های قدیمی تبلیغات و بازاریابی دیگر برای هر نوع کسب‌وکاری کارساز نیستند. زیرا با دنیای دیجیتال جدید هماهنگی کاملی ندارند. با آغاز سفر در بازاریابی محتوا، شما ابتدا اولویت‌بندی و سپس برنامه‌ریزی می‌کنید. پس باید قدم‌های ابتدایی خود را در این مسیر آهسته و کوچک و به سوی پیشرفت‌های بزرگ بردارید.

کتاب «بازاریابی خرده‌فروشی دیجیتال» راهنمایی برای بازاریابی مبتنی بر محتوای آن‌لاین و به طور خاص برای کسب‌وکارهای خرده‌فروشی است؛ برای هر مدیری که می‌خواهد کسب‌وکار خود را گسترش دهد و بعد از جذب مشتری بتواند او را حفظ کند. امروزه فناوری دیجیتال فرصتی را فراهم می‌کند که مشتریان شما تبدیل به سفیران برند شما شوند.

«بازاریابی خرده‌فروشی دیجیتال» کتابی مناسب برای ایجاد، مدیریت و پیشرفت فرایند تولید محتوا و حرکتی رو به جلو در تحول کسب‌وکار و شرکت‌های خرده‌فروشی است.

 

اشتراک گذاری

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *