معرفی کتاب سمت مشتری – ماهنامه شماره 9
کتاب بازاریابی خدمات بانکی
نویسنده: محمد مقیمی ، مسعود کیماسی
در دهۀ اخیر بانکهای کشور تغییرات و تحولات عمدهای را تجربه کردهاند. بخشی از این تغییرات عبارتاند از: توسعه خدمات الکترونیکی، بهبود سرعت و کیفیت ارائه خدمات، ایجاد شعب ۲۴ ساعته و متنوع شدن خدمات، قسمت عمدهای از این تغییرات ناشی از تغییر ساختار این صنعت است. پیشتر از این، شبکه بانکی کشور متشکل از چند بانک دولتی بود که حاکمیت تفکر فروشنده گرایی در بانکهای کشور را در پی داشت. آشنایی با اقدامات بانکهای مشتری محور، به همراه تلاش برخی از بانکهای دولتی و خصوصی در تکریم مشتری، جو رقابتی در این صنعت را تشدید کرد و سبب شد سایر بانکهای کشور نیز به سمت مفاهیم و فنون بازار گرایی و مشتری مداری حرکت کنند. بهگونهای که بعد از ورزش نسیم رقابت در سالهای اخیر، امید میرود بانکها بتوانند با توجه به شرایط پیش آمده خود را برای توفان رقابتی آماده کنند.
کتاب فناوری نوین مالی
آیا بازار خدمات مالی با انقلاب روبروست
نویسنده: سید فرهنگ حسینی
تکنولوژی سبب تغییرات اساسی در همه ابعاد و ارکان زندگی و کسبوکارها گردیده است. بازارهای مالی نیز تحت تأثیر همین عوامل با تغییرات و تحولات اساسی روبرو گردیدهاند. بررسی ابر روندها و فناوریها بر بازارهای مالی، امری ضروری برای فعالین این بازار است. فناوریهای نوین در حوزه مالی یا اصطالحا فینتک ها تغییرات شگرفی در بخشهای مختلف بازارهای مالی ایجاد نمودهاند و سبب تغییراتی اساسی گردیدهاند. با ظهور نسل جدید و توسعه ابزارهای قابل حمل و دسترسی به اینترنت، سرعت وقوع و تحولات این حوزه بیشتر نیز گردیده است. با این وجود، دسترسی کافی به منابع علمی و مطالعاتی در آینده پژوهی فناوری های نوین در حوزه مالی بیش از پیش احساس میگردد، لذا تالش گردیده تا کتاب حاضر بتواند با تحلیل ابر روندها، فناوری های نوین مالی و آثار آنها، بتواند راهگشای مدیران و فعالان و سیاستگذاران این حوزه باشد.
بازار راه رشد شما
۸ راه برندهشدن در دوران رکود
نویسندگان: پروفسور فیلیپ کاتلر و میلتون کاتلر
مترجمان: دکتر احمد روستا و علی صالحی
ناشر: انتشارات سیته
فیلیپ کاتلر، استاد مسلم بازاریابی دنیا به همراه استراتژی است بازاریابی، میلتون کاتلر، در این کتاب به شما خواهند گفت که چگونه میتوانید در امواج پرتلاطم بحرانهای اقتصادی، دوام بی آورید. این کتاب حاوی هشت راه ارزشمند برای موفقیت در شرایط سخت است؛ راههایی نظیر توسعهی بازار، توسعهی مشتریان، ساخت برند، نوآوری، توسعهی بینالمللی، مالکیت دیگر کسبوکارها، رسیدن به خوشنامی از مسیر مسئولیتهای اجتماعی و غیره.
برگی از کتاب
شرکتهایی مانند کلاگ، کرفت و کمپبل محصولات مصرفی بسیاری را مدیریت میکنند، زیرا کاملاً آگاه هستند که باید به طور مداوم روی بهبودها و ایدههای جدید کار کنند. بنابراین، بخش سوپ کمپبل به دنبال گرایشها و مزههای جدید برای سوپ است. ممکن است علاوه بر سوپی با طعم گوجهفرنگی معمولی، سوپی با طعم گوجهفرنگی کرمدار درست کنند و به بازار ارائه دهند. حتی اگر این ایده نتیجهی مثبت داشته باشد، ممکن است سوپ مارچوبه هم درست کنند.
هر محصول جدیدی مستلزم ایجاد طعم، بستهبندی، تبلیغات، توزیع و قیمتگذاری جدید است. از آن جا که کمپبل قبلاً این کار را انجام داده، میداند چگونه این طرح را توسعه دهد، بیازماید و همه چیز را آماده کند. آنها تحلیل کسبوکار را که برای تعیین نقطهی سربهسر و برگشت مالی سرمایه لازم است، هدایت و مدیریت میکنند. تا این حد میتوانیم بگوییم که شرکتهایی مانند کمپبل نوآوری را یک روند عادی میدانند.
کتاب برند در بانکداری
نویسنده : عادل دشتی ، فاطمهسادات سلیمانی
ضرورت حضور قدرتمند در ذهن، در صنعت بانکداری کاملاً آشکار است. اهمیت این مفهوم در صنعت بانکداری ایران، با ورود بانکهای خصوصی به عرصۀ بانکداری ایران، نیز نمایان شده است؛ بنابراین ایجاد برند برای بانکهای ایرانی، جزء اولویتهای استراتژیک محسوب میگردد. هدف این تحقیق، بررسی رابطۀ بین تصوّر از وضعیت عناصر معنا بخش برند و جایگاه برند در ذهن مخاطبان است. در این رابطه، وضعیتآگاهی از برند و تصویر برند در ذهن مخاطبان مورد بررسی قرار گرفته، تصوّرات آنها در رابطه با عملکرد و توان تصویرسازی عناصر معنا بخش برند سنجیده شده و رابطۀ همبستگی و علّی بین این دو بعد با یکدیگر تعیین شده است. تحقیق حاضر، از نظر هدف، کاربردی بوده و بر اساس روش گردآوری دادهها، تحقیق توصیفی و از نظر روش تجزیه و تحلیل دادهها، از نوع همبستگی و معادلات ساختاری محسوب میگردد.