اهمیت بازاریابی رابطهمند در ایجاد مشتریان وفادار
نویسندگان: ساحل فرخیان، تورج صادقی، عاطفه جاودانی
ناشر: انتشارات سخنگو
رضایت مشتری مزایای بسیاری برای شرکت فراهم میسازد. سطح رضایت مشتری به وفاداری مشتری منجر میشود. رضایت مشتری به عنوان عامل تکرار فروش و خرید عمل میکند و تبلیغات دهان به دهان وجهه مثبتی ایجاد میکند و ارزش بازار را تحت تاثیر قرار میدهد.
رضایت مشتری سودآوری و سهم بازار شرکت را نیز افزایش میدهد و منجر به ایجاد، توسعه و نگهداری روابط موفقیتآمیز با مشتریان میشود. درنهایت حفظ مشتریان خوب سودمندتر است تا اینکه دائما برای جایگزینی یک مشتری که شرکت را ترک کرده است، مشتری جدیدی را جذب کند. مشتریانِ بسیار راضی تبلیغات دهان به دهان مثبتی را منتشر میکنند و درنتیجه برای شرکت، یک آگهی سخنگوی متحرک میشوند و در این صورت هزینه جلب مشتریان جدید را کاهش میدهند.
تمرکز بر مشتری: ارزشافزایی، خوشنامی، کسب وفاداری، سودآوری
مترجمان: سمیه محمدی، مریم شهبازی
ناشر: انتشارات آریاناقلم
دریافت بازخورد مشتریان از طریق پستهای شنیداری ضروری است و همینطور مشاهده مشتریان هنگام استفاده از محصولات و خدمات شما. بهراحتی میتوان گفت که مشاهده مستقیم مشتریان هیچ جانشین دیگری ندارد.
از اینرو، به همراه ناظران ماهر خود وارد میدان شوید و شاهد باشید که چگونه مشتریان از محصولات شما در زندگی واقعی استفاده میکنند. به این ترتیب، درخواهید یافت به چه چیزی علاقه دارند، به چه چیز بیعلاقهاند و اینکه چگونه محصول یا خدمات شما را بهبود میدهند.
از شنیدن مطالبی که هرگز فکرش را هم نمیکردید، متعجب خواهید شد. به عنوان نمونه، یکی از تولیدکنندگان بزرگ دستگاههای تکثیر مشاهده کرد که ماشینهای کپی که در اتاقهای فروشگاه قرار داشتند، به عنوان پله برای دسترسی به قفسههای بالاتر استفاده میشوند. با اطلاع از این موضوع، طراحان محصول، ماشین کپیای اختراع کردند که به اندازه کافی قدرت تحمل افراد را داشته باشد.
وقتی برای مشاهده میروید، ناظران مختلف را با پیشینههای گوناگون و مهارتهای مختلف با خود همراه سازید. دیدگاههای متفاوت منبع باارزشی از اطلاعات خواهد بود. «گامهایی برای مشاهده مشتری و طراحی راهحلها» راهنماییهای بیشتری در مورد این موضوع به شما ارائه میدهد.
افزایش میزان وفاداری مشتری
مترجم: رضا رامز
ناشر: انتشارات پندار تابان
شرکتهای فعال در عرصه باشگاههای سلامت دارای تاریخچه طویلی در جذب مشتریان از طریق ارائه پیشنهادهای کوتاهمدت، جلسات عمومی فروش و انعقاد قراردادهای بلندمدت هستند. به همین دلیل، برخی از سودآورترین مشتریان این صنعت بر اساس شیوه هزینه به خدمات به آن دسته از افرادی اطلاق میشود که مسحور این پیشنهادها شدهاند و اقدام به انعقاد قراردادهای بلندمدت کردهاند، اما بهندرت به این باشگاههای سلامت مراجعه کردهاند. درواقع، بسیاری از شرکتها به این امر واقف هستند که مشتریان این باشگاهها استفاده اندکی از امکانات موجود میکنند و به این ترتیب، تلاش میکنند در سطح بینالمللی اقدام به عضوگیری بیش از ظرفیت واقعی خویش کنند.
.
طرز فکر استراتژیک: یک برنامه هفتروزه برای تشخیص امور مهم و خلق یک استراتژی کارساز
نویسنده: تیبو موریس
مترجم: لطیف احمدپور
ناشر: نشر ترنگ
امروز روی برنامهریزی یکساله شما کار میکنیم. این کار به شما کمک میکند تا قدرت بهرهوری استراتژیک را آزاد کنید؛ بنابراین دوست دارید در ۱۲ ماه آینده چه دستاوردهایی داشته باشید؟ چه چیزی واقعا شما را هیجانزده میکند؟ چه چیزی میتواند تفاوت چشمگیری در زندگی حرفهای یا شخصی شما به وجود آورد؟
همانطور که قبلا اشاره کردیم، هرچه شفافیت و وضوح بیشتری داشته باشید، بهتر است. برای برنامهریزی سالانه، با استفاده از سوال زیر، یک توفان فکری راه بیندازید: چه چیزی ۱۲ ماه آینده را واقعا ارزشمند میکند؟
پنج تا ۱۰ دقیقه وقت بگذارید و پاسخ این سوال را بنویسید. سپس برای کمک بیشتر، خودتان را دقیقا در ۱۲ ماه بعد تجسم کنید. اکنون با تکمیل جمله زیر، بنویسید که چه دستاوردهایی خواهید داشت: ۱۲ ماه گذشته واقعاً شگفتانگیز بود، زیرا…
درنهایت لحظهای را صرف تجسم دستاوردهایتان کنید، درحالیکه احساس عمیقی از رضایت را به دلیل دستیابی به آنها تجربه میکنید.
حالا که برخی از چیزهایی را که میخواهید به دست آورید، یادداشت کردهاید، فقط یکی از آنها را انتخاب کنید. این کار، توسعه بهرهوری استراتژیک را برای شما آسانتر خواهد کرد، برای کمک به شناسایی چیزی که باید بر آن تمرکز کنید.