نگاهی به برنامه‌های وفاداری شرکت اوبر

نگاهی به برنامه‌های وفاداری شرکت اوبر

صعود به سبک نخبه‌ها

هدی رضایی، کارشناس ارشد مدیریت اجرایی

 

نیاز نیست حتما مسافر خودرو‌های کرایه‌ای اوبر باشید تا برنامه پاداش آن را بشناسید. برنامه وفاداریUber Rewards و امتیازهای آن چیزی شبیه به برنامه‌های باشگاه مشتریان سرویس‌های حمل‌ونقل داخلی خودمان مانند اسنپ و تپسی است. Uber Rewards در ازای سفر با این خودروها، خرید غذا و دیگر سرویس‌های مرتبط به کاربران وفادار خود امتیاز می‌دهد که با طیف گسترده‌ای از مزایا همراه است. این برنامه ماه گذشته میلادی نیز اصلاحاتی داشت و اکنون بسیار مفیدتر از زمانی است که برای اولین بار در سال ۲۰۱۸ ارائه شده بود. با ما باشید تا در این گزارش در خصوص برنامه‌ وفاداری شرکت اوبر و مزایای آن برای مشتریان بیشتر بدانید.

برنامه وفاداری اوبر در یک نگاه

برنامه وفاداری Uber Rewards برنامه‌ای جذاب و شبیه به برنامه‌های پاداش شرکت‌های هواپیمایی و رستوران‌هاست. پیوستن به این برنامه رایگان است، اما مسافران یا دیگر افرادی که از خدمات اوبر استفاده می‌کنند، به طور خودکار در این برنامه ثبت‌نام نمی‌شوند و حق انتخاب دارند. در صورتی که از شرکت در این برنامه مطمئن هستید، از طریق اپلیکیشن درخواست خود را دنبال کنید. می‌توان این کار را از طریق باز کردن اپلیکیشن اوبر، ضربه زدن روی نماد منو در گوشه بالا سمت چپ و سپس انتخاب Uber Rewards از لیست بازشده انجام داد.

اوبر برنامه وفاداری جدید خود یعنی Uber Rewards  را برای همه دارندگان حساب Uber و Uber Eats در ایالات متحده ارائه کرده است که قبلا فقط برای اعضای برخی شهرهای منتخب در دسترس بود. اکنون تمام کاربران در آمریکا شانس آن را دارند که از طریق این برنامه وفاداری امتیازهای ارزشمندی کسب کنند. به ازای هر دلاری که در باشگاه مشتریان اوبر خرج می‌کنید، بسته به خدمات، بین یک تا سه امتیاز به شما پاداش داده می‌شود، که به صورت گزینه قابل بازخرید است. اعضایی که بیشترین امتیاز را دارند، واجد شرایط موقعیت ویژه این برنامه هستند، که شامل ارائه مزایای انحصاری مانند خدمات اولویت‌دار برای مشتری یا هزینه کنسلی است.

چگونگی کسب امتیاز در اوبر

در برنامه پاداش Uber دو نوع امتیاز کسب خواهید کرد:

  • امتیاز پاداش (Rewards points )
  • امتیاز سطح (level points)

امتیازهای پاداش در سواری‌های واجد شرایط اوبر و سفارش‌ غذا از Uber Eats به ‌دست می‌آیند، درحالی‌که امتیاز سطح، سطح وضعیت نخبگی یا VIP شما را در برنامه تعیین می‌کند.

امتیازهای پاداش و امتیازهای سطح دارای تاریخ انقضای متفاوتی هستند. اولین دوره کسب امتیاز شما از زمانی که برای اولین بار در Uber Rewards ثبت‌نام کردید، شش ماه طول خواهد کشید. امتیازهای پاداش طی 12 ماه متوالی منقضی می‌شوند، درحالی‌که امتیازهای سطح در پایان هر چرخه شش ماهه منقضی می‌شوند.

به ازای هر دلاری که خرج می‌کنید، به‌ طور هم‌زمان امتیاز پاداش و امتیاز سطح کسب خواهید کرد. همه حساب‌های شخصی، تجاری یا خانوادگی واجد شرایط کسب امتیاز در هر دلاری که برای اوبر هزینه می‌کنند، چه در داخل و چه در خارج از ایالات متحده هستند. شما حتی با دلارهایی که برای مالیات، پرداخت‌ها و سایر هزینه‌ها (به جز انعام به رانندگان) خرج می‌کنید، امتیاز کسب خواهید کرد.

مروری بر جزئیات امتیازهای برنامه وفاداری  Uber

پس از پیوستن به Uber Rewards، بلافاصله شروع به کسب امتیاز در جابه‌جایی‌ها با خودرو، گرفتن پیک، سفارش‌های UberEats، سرویس تحویل غذای اوبر و… خواهید کرد. کسب امتیاز در باشگاه مشتریان اوبر به صورت زیر تقسیم‌بندی‌ می‌شود:

  • یک امتیاز به ازای هر دلار واجد شرایط خرج شدن در UberPool،Express Pool و UberEats
  • دو امتیاز به ازای هر دلار واجد شرایط خرج شدن در سرویس UberX، XL، WAV/Assist، Comfort، Connect،Pet  و  Select
  • سه امتیاز به ازای هر دلار واجد شرایط خرج شدن در سرویس UberBlack، Black SUV  و Green

شایان ذکر است که به ازای انعام، هزینه کنسلی یا کرایه دوچرخه و اسکوتر سواری امتیازی به شما تعلق نمی‌گیرد. اما امتیازها چقدر ارزش دارند؟ بسته به نحوه بازخرید آن‌ها، امتیازها‌ می‌توانند تا 1.5 سنت به ازای هر کدام ارزش داشته باشند. همان‌طور که در ابتدای گزارش نیز اشاره شد، برنامه وفاداری اوبر اخیرا کاملا اصلاح شده و به‌زودی بیش از 30 گزینه بازخرید را ارائه‌ می‌دهد که از 100 تا 8000 امتیاز متغیر است.

در ادامه نگاهی به برخی از پاداش‌هایی که‌ می‌توانید از این برنامه انتظار داشته باشید، آورده شده است.

  • 10 درصد تخفیف در سفر بعدی (تا 3 دلار) – 250 امتیاز
  • قهوه رایگان استارباکس (3 دلار) – 250 امتیاز
  • بیش از چهار ماه استفاده رایگان از Apple music – 500 امتیاز
  • 30 روز استفاده رایگان از اکانت HBO MAX برای مشترکین جدید- 1000 امتیاز
  • سفر رایگان با سرویس UberX (تا 30 دلار) – 2000 امتیاز
  • سفارش رایگان از Uber Eats (تا 25 دلار) – 2500 امتیاز

هم‌چنین استفاده از امتیازها از 28 روز به شش ماه افزایش یافته است.

این میزان پاداش معادل 1.5 درصد اعتبار در استفاده از سرویس UberPool و سفارش‌های UberEats، 3 درصد بازگشت اعتبار در استفاده از سرویس پرچم‌دار UberX و 4.5 درصد بازگشت هزینه در هنگام سواری با خودروهای لاکچری و پیشرفته مانند UberBlack است. درحالی‌که این برنامه را نمی‌توان به طور کامل پاداش‌دهنده دانست، چراکه کسب بسیاری از پاداش‌ها نیازمند امتیازهای بالایی است، اما قطعا بازدهی قابل توجهی دارد، به‌خصوص با توجه به این‌که قبل از راه‌اندازی  Uber Rewards، به هیچ کرایه خودرویی اصلا پاداش داده نمی‌شد.

نکته: هیچ محدودیتی برای تعداد امتیازی که‌ می‌توانید در برنامه وفاداری Uber Rewards جمع‌آوری کنید، وجود ندارد. حتی در سفرهای کاری که به حساب کارفرمایتان شارژ می‌شود و در هنگام تقسیم سفر با دوستان امتیاز خود را کسب خواهید کرد. توجه داشته باشید که امتیازها بر اساس کرایه پایه سرویس سواری و مالیات و کارمزد جمع‌آوری می‌شوند و انعام‌ها واجد شرایط کسب امتیاز نیستند.

شرح وضعیت نخبگی در Uber Rewards

کسب موقعیت نخبگی با Uber در مقایسه با وضعیت نخبگی برنامه‌های وفاداری خطوط هوایی و طرح‌های وفاداری هتل، نسبتا ساده است و به تعداد امتیازهایی که در طول شش ماه در اوبر جمع‌آوری کرده‌اید، بستگی دارد. در برنامه اوبر نیز مانند سطح نخبگی یک شرکت هواپیمایی، یک دوره واجد شرایط برای کسب امتیاز به سمت وضعیت نخبگی خواهید داشت.

این امتیازها همان امتیازهایی هستند که در برنامه وفاداری به دست می‌آورید و می‌توانید برای اعتبار خرید خدمات اوبر از آن‌ها استفاده کنید. هر کاربر شش ماه فرصت دارد تا به وضعیت نخبگی خود برسد. دوره کسب امتیاز به تاریخی که به Uber Rewards ملحق شده‌اید، مرتبط است و هنگامی که هر سطح جدید از وضعیت وفاداری را به دست آوردید، می‌توانید در همان دوره و شش ماه بعد در آن سطح بمانید. در این‌جا امتیازهای مورد نیاز برای کسب هر طبقه نخبگی (که به نظر‌ می‌رسد از دیگر طرح‌های وفاداری برجسته برندهای دیگر الهام گرفته شده) آمده است.

 

  • آبی: نیازی به امتیاز ندارد.

مزایا: هنگام کرایه خودرو در سرویس‌های Uber rides یا سفارش غذا در Uber Eats امتیاز کسب کنید و آن‌ها را با پاداش‌های منتخب نقد کنید.

  • طلا: نیاز به حداقل ۵۰۰ امتیاز کسب‌شده در شش ماه دارد. (مثلا یعنی 250 دلار برای کرایه سرویس UberX خرج کنید.)

مزایا: علاوه بر سطح آبی، پشتیبانی اولویت‌دار، قوانین انعطاف‌پذیر برای لغو سفارش در عرض ۱۵ دقیقه.

  • پلاتینیوم: به ۲۵۰۰ امتیاز کسب‌شده در یک دوره شش ماهه نیاز دارد. (یعنی ۱۲۵۰ دلار برای کرایه خودرو از سرویس UberX خرج کنید.)

مزایا: علاوه بر مزایای سطح آبی و طلایی، اولویت جابه‌جایی با مسافران طلایی در فرودگاه‌ها و انتخاب مسیر مورد علاقه مسافر برای رسیدن به مقصد.

  • الماس: به 7500 امتیاز کسب‌شده در یک دوره شش ماهه نیاز دارد. (یعنی 3750 دلار برای سفارش سرویس خودروهای UberX خرج کنید.)

مزایا: علاوه بر مزایای سه سطح بالا، پشتیبانی تلفنی ۲۴ ساعته و هفت روز هفته، دسترسی به رانندگان امتیاز بالا در سرویس UberX Diamond، افزایش امتیازات پریمیوم در پنج کرایه خودروی اول در سرویس‌های Uber Black و SUV ، دوبرابر شدن پاداش‌ها به ازای هر سفارش غذا و نوشیدنی در Uber Eats.

اگر در یکم دسامبر 2020 به برنامه ملحق شده باشید، دوره کسب امتیاز شش ماهه تا یکم ژوئن 2021 ادامه خواهد داشت. اگر قفل سطح طلایی یا Gold را در یکم فوریه 2020 باز کنید، از آن تاریخ تا یکم دسامبر ۲۰۲۱ می‌توانید سطح وضعیت خود را حفظ کنید.

در آپدیت جدید این برنامه خبرهای خوبی برای مسافران دائمی هم وجود دارد، خصوصا آن‌هایی که می‌خواهند زودتر به سطح نخبگی برسند و از مزایای آن استفاده کنند. اوبر به طور خودکار سابقه کرایه خودرو همه افراد در شش ماه گذشته را بررسی کرده و جابه‌جایی‌های واجد شرایط را برای وضعیت نخبگی سطح شما اعمال می‌کند. بنابراین، ممکن است در لحظه ثبت‌نام در برنامه وفاداری این شرکت، امتیاز لازم برای رسیدن به سطح نخبگی را داشته باشید و سورپرایز شوید!

اشتراک گذاری

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *