کلینیک سمت مشتری
اینجا کلینیک مشتری است. کارشناسان ما در «سمت مشتری» آماده هستند تا به سؤالات تخصصی شما در حوزه باشگاه مشتریان و برنامههای وفاداری پاسخ دهند. برای راهنمایی و مشاوره با شماره 91001112 تماس بگیرید. تا در سریعترین زمان ممکن از نظرات و راهحلهای پیشنهادی و کوتاه کارشناسان «سمت مشتری» بهرهمند شوید.
پرسش: مدیر بازاریابی یکی شرکت های خودرو سازی هستم که طی چند سال گذشته برنامه های مختلفی در حوزه وفاداری مشتریان پیاده سازی و اجرا کرده ایم اما بر اساس نظر سنجی که به تازگی انجام داده ایم، نتوانسته ایم میزان وفاداری مشتریان را افزایش دهیم. از نظر شما به صورت خلاصه سناریو باشگاه مشتریان در شرکت های خودرو سازی باید به چه صورتی باشد؟
پاسخ سمت مشتری: معمولاً در شرکت های خودرو سازی، هر یک از واحدهای سازمان منافع خود را در سازمان دنبال می کنند و در خصوص برنامه های وفاداری نیز هریک از این واحدها دغدغه های خاص خود را دارند. به عنوان نمونه دغدغه های رضایت مندی مشتریان در واحد فروش خودرو با واحد خدمات پس از فروش متفاوت است و این موضوع منجر شده که برنامه های وفاداری به صورت یکپارچه در شرکت های خودرو سازی پیاده نشود. به همین دلیل نیاز است که در برنامه های وفاداری در وهله اول به صورت یکپارچه به این موضوع نگاه شود. از طرفی اگر چرخه رضایت مشتریان را از سمت مشتری و بازخوردهای آنها مورد بررسی قرار دهیم و نیازهای مشتریان را شناسایی نماییم، قطعاً می توان به سناریو باشگاه مشتریان مناسبی دست پیدا کرد.