برنامه‌های وفاداری شرکت‌های حمل‌ونقل و کرایه خودرو

برنامه‌های وفاداری شرکت‌های حمل‌ونقل و کرایه خودرو

مدیریت زمان و هزینه مشتری

 

آرین طاهری

 

در سال ۲۰۲۰ شرکت‌های کرایه اتومبیل و حمل‌ونقل بین شهری کارمندان خود را دورکار یا تعدیل کردند که منجر به در صف ماندن مشتریان و تقاضای گسترده برای حمل‌ونقل شد. شرکت‌های کرایه‌ خودرو هم مانند دیگر صنایع تحت تاثیر پاندمی کرونا قرار گرفتند. غول بزرگ این صنعت، هرتز، یک ورشکستگی را در اوایل سال گذشته ثبت کرد و هلدینگ Enterprise شرکت مادر برندهای Alamo، Enterprise و National بیش از ۲۰۰۰ کارمند خود را تعدیل کرد. دلیل این موضوع کاهش استفاده مردم از خودرو و قرنطینه شدن در خانه‌هایشان بود. این امر در مورد سفرهای تجاری و شرکت‌های حمل‌ونقل بین شهری نیز صادق بود. بااین‌حال، با شروع واکسیناسیون، همین پاندمی می‌تواند فرصت رشد برای این شرکت‌ها باشد. شرکت‌های اجاره خودرو در چنین شرایط برای جذب و حفظ مشتریان نیاز به برنامه‌های وفاداری دارند تا راهی برای سود رساندن به کسب‌وکار خود و حفظ مشتریان پیدا کنند. در این گزارش در مورد بهترین برنامه‌های وفاداری شرکت‌های حمل‌ونقل کرایه خودرو بیشتر خواهید خواند.

 

پیوستن به برنامه‌های وفاداری

اکثر شرکت‌های کرایه خودرو دارای برنامه‌های پاداش و وفاداری هستند که به اعضایشان اجازه می‌دهد در وقت و هزینه خود مبلغ قابل توجهی را ذخیره کنند. آن‌ها این کار را با ذخیره اطلاعات شخصی و اطلاعات پرداخت شما انجام می‌دهند و امتیاز سفرهای شما را حساب و در برنامه‌های وفاداری لحاظ می‌کنند. بنابراین می‌توانید با کمک این برنامه‌ها، در سفرهایتان تخفیف بگیرید، یا در خدمات جانبی این برنامه آفر بگیرید. مثلا در کشور ما اسنپ به ازای هر سفری که می‌روید، به شما تخفیف روی خدمات سفر یا دیگر موارد مانند مشاوره پزشکی و کرایه اسنپ باکس و… می‌دهد.

تقریبا همه شرکت‌های معتبر کرایه خودرو در سراسر دنیا دارای برنامه پاداش و وفاداری هستند که کاربران می‌توانند به صورت آن‌لاین به آن محلق شوند. در همه شرکت‌های بزرگ کرایه خودرو، پیوستن به این برنامه‌ها کاملا رایگان است و برخی حتی جوین شدن کاربر به برنامه را نیز امتیازی برای او محسوب می‌کنند. هم‌چنین مشارکت کاربر در برنامه و معرفی دوستانش نیز می‌تواند امتیازهای آتی را برای او به ارمغان بیاورد.

 

مزایای برنامه‌های وفاداری شرکت‌های حمل‌ونقل و کرایه

بزرگ‌ترین مزیت برنامه وفاداری شرکت کرایه خودرو این است که خودرو بلافاصله در دسترس شما قرار می‌گیرد و به نوعی صرفه‌جویی در زمان هنگام انتخاب ماشین و هم‌چنین تخفیف در هزینه‌های اوست. حتما می‌دانید که در خارج از کشور فرد می‌تواند با کرایه خودرو خود شخصا به رانندگی با آن بپردازد. برخی از این ماشین‌ها این امکان را می‌دهند که مسافر پس از رسیدن به مقصد، خودرو را همان‌جا پارک و رها کند. چیزی شبیه به دوچرخه‌های بیدود ما که از سوی فردی دیگر در همان مقصد کرایه می‌شود. برخی دیگر از برنامه‌ها امکان خروج خودروها از اتوبان خارج شهر را می‌دهند. برخی از این خودروها را می‌توان پس از رسیدن به فرودگاه و پیش از پرواز داخل فرودگاه پارک کرد و کلیدها را به طور امن به کارمند مربوط ارائه داد. کارمندان شرکت خودروهای اجاره‌ای وضعیت خودرو و میزان مسافت طی‌شده شما را بررسی کرده و با استفاده از اطلاعات پرداخت ذخیره‌شده، هزینه کرایه را به شما اعلام می‌کنند.

هم‌چنین پیوستن یک شرکت به برنامه وفاداری، میزان استفاده و رزرو خدمات شما را افزایش می‌دهد. این امر به‌خصوص در کوتاه‌مدت و میان‌مدت بسیار مهم خواهد بود، زیرا همواره بخشی از ناوگان شرکت‌های اجاره خودرو در نقاط پرتردد با کمبود خودرو مواجه است و حتی در زمان‌های عادی نیز تردد خودروهای کرایه‌ای ممکن است در آن مسیرها کم باشد. اما با رزرو کردن خودرو، هم مشتری و هم راننده با کمبود زمان و نبود مشتری/ راننده مواجه نمی‌شوند. شرکت می‌تواند به ازای هر رزرو موفق به کاربر امتیاز دهد و او را تشویق به سفارش مجدد کند.

هم‌چنین اکثر این شرکت‌ها دارای اپلیکیشن هستند و می‌توانید در صورت تاخیر در برنامه‌تان، ساعت رزرو حرکت خود را به‌روز کنید. این به‌روزرسانی مهم است، چراکه بسیاری شرکت‌ها در صورت عدم حضور مشتری، خودروهای رزروشده خود را آزاد می‌کنند.

 

نگاهی به بهترین برنامه‌های وفاداری حوزه حمل‌ونقل و کرایه

Alamo Insiders

در این برنامه که مخصوص کاربران آمریکای شمالی شرکت Alamo است، کاربران می‌توانند با هر بار سفر و کرایه خودرو، پنج درصد تخفیف روی سفر بعدی دریافت کنند. اعضا می‌توانند میزان مسافت طی‌شده یا امتیازشان را در خدمات شرکای تجاری شرکت آلامو مانند ایرلاین آلامو یا هتل‌هایی مانند American Aadvantageو Hilton Honors یا هواپیمایی لوفت هانزا خرج کنند.

برنامه Avis Preferred

این برنامه دارای چهار سطح وفاداری است شامل Preferred و Preferred Plus که شرکت در آن برای همه اعضا آزاد است، درحالی‌که سطوح President Club و Chairman Club مخصوص اعضای با امتیازات بالاست و نیاز به دعوت‌نامه دارد.

برنامه وفاداری Budget Fastbreak

شرکت در برنامه وفاداری Fastbreak Budget رایگان است و به اعضا اجازه می‌دهد مستقیما و بدون این‌که منتظر بمانند، به قسمت انتخاب وسیله نقلیه خود بروند. این برنامه مانند Alamo Insiders ، هیچ سطح طبقه نخبه یا ویژه‌ای ندارد. در عوض چند بار در سال، بودجه تبلیغات فریبنده‌ای را برای اعضای خود کنار می‌گذارد، مانند اهدای 25 دلار در Budget Bucks تا در صورت اجاره دو بار خودرو تا 31 دسامبر 2021، از آن برای کرایه خودروهای آینده استفاده کنند.

برنامه پاداش Dollar Express

شرکت کرایه خودرو Dollar، با برنامه Dollar Express Rewards به شما این امکان را می‌دهد تا امتیازاتی را برای اجاره رایگان خودرو کسب کنید. شما هم‌چنین می‌توانید به مزایایی مانند اولویت‌بندی در دریافت خدمات، امکان رد شدن محدوده مجاز رانندگی و اضافه کردن همسر یا شریک خود به عنوان راننده اضافی به صورت رایگان دسترسی داشته باشید.

هیچ سطح وفاداری ویژه‌ای در برنامه وفاداری شرکت Dollar وجود ندارد. کاربران به ازای هر دلار هزینه‌شده برای اجاره خودرو در ایالات متحده و کانادا ، یک امتیاز کسب خواهند کرد. اگرچه Dollar ، Thrifty و Hertz از نظر تکنیکال یک شرکت هستند، اما نمی‌توانید امتیازهای کسب‌شده از این شرکت را در برندهای دیگر بازخرید کنید. بازخرید خودروهای اجاره‌ای رایگان با 500 امتیاز برای روزهای آخر هفته و 625 امتیاز برای کل روزهای هفته در این برنامه ارائه می‌شود.

برنامه وفاداری Enterprise Plus Rewards

همه اعضای Enterprise Plus Rewards سطح وفاداری خود را با وضعیت Plus شروع می‌کنند و توانایی کسب سطح نقره‌ای، طلایی و پلاتینی را دارند. مزایای شرکت کرایه خودرو Enterprise بسیار محدود است، اما اگر به طور مرتب از آن‌ها خودرو اجاره کنید، واجد شرایط دریافت چند سطح وفاداری ویژه خواهید شد. در قسمت زیر هر سطح به تفکیک آورده شده است.

سطح Enterprise Plus

در این مرحله فقط با ثبت‌نام می‌توانید وضعیت Plus را به دست آورید و در پنجمین کرایه اجاره خود نیز آن را استفاده کنید. عضویت رایگان است و هیچ مزیتی خاص دیگری در این سطح وجود ندارد.

Enterprise Silver

پس از شش کرایه خودرو، سطح Enterprise Plus Silver را دریافت خواهید کرد. اعضای باشگاه نقره‌ای شرکت Enterprise ۱۰ درصد امتیاز پاداش برای واجد شرایط بودن دریافت آفر و یک ارتقای رایگان خودرو در سال دریافت می‌کنند.

Enterprise Gold

سطوح بعد از نقره‌ای کمی جالب‌تر می‌شوند. برای به دست آوردن وضعیت Gold Enterprise ، به 12 کرایه خودرو واجد شرایط با قوانین برنامه وفاداری یا 40 روز کرایه خودرو نیاز دارید. دو سطحی که در بالا شرح داده شد، تنها نیاز به کرایه داشتند و تعداد روزهای مورد استفاده یا تعداد کرایه‌های واجد شرایط در آن لحاظ نمی‌شد، اما برای این‌که به این سطح برسید، نیاز است به این مورد دقت کنید. شما هم‌چنین 10 درصد امتیاز پاداش برای واجد شرایط بودن دریافت آفر و دو ارتقای رایگان خودرو در سال دریافت می‌کنید.

Enterprise Platinum

وضعیت پلاتینیوم برنامه وفاداری شرکت Enterprise در سطح بالای وفاداری قرار دارد و نیاز به 24 کرایه واجد شرایط یا 85 روز کرایه خودرو دارد. شما هم‌چنین با آن‌ها 20 درصد امتیاز پاداش برای واجد شرایط بودن دریافت آفر و چهار ارتقای رایگان خودرو در سال دریافت خواهید کرد.

 

 

اشتراک گذاری

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *