سوپرمارکت نوردبای و تجربه موفق به‌کارگیری برنامه‌های وفاداری

سوپرمارکت نوردبای و تجربه موفق به‌کارگیری برنامه‌های وفاداری

به مهمانی خوش آمدید

 

سارا گلچین

 

شرکت‌هایی در دنیا هستند که کارشان ارائه پیشنهادها و خدماتی در باب برنامه‌های وفاداری مشتری است. این شرکت‌ها با توجه به نیاز یا درخواست مشتری برنامه‌هایی را طراحی و اجرا می‌کنند که هدفشان وفادار کردن مشتری به کسب‌وکارهاست. کسب‌وکارهای گوناگون در سراسر جهان می‌توانند از این خدمات بهره بگیرند و با استفاده از طراحی و اجرای آن‌ها مشتریان بیشتری را به خود جذب و وفادار کنند.

 

لیکویید بارکدز (Liquid Barcodes) یکی از همین شرکت‌هاست. این شرکت درواقع پلتفرمی برای طراحی و اجرای برنامه‌های اشتراکی و جایزه‌ای وفاداری به مشتری در سطح جهانی و به صورت سفارشی‌سازی‌شده است که به مشتریانش خدماتی برای وفادار کردن مشتریان ارائه می‌دهد.

 

اما پلتفرم‌هایی مثل لیکویید بارکدز چه می‌کنند؟ برای پاسخ به این پرسش در رشته نوشته‌هایی به سراغ چند نمونه از مشتریان این شرکت ارائه خدمات برنامه‌های وفاداری مشتری می‌رویم تا دیدمان را به این نوع از خدمات بازتر کنیم.

سوپرمارکت نوردبای (Nordby) در سوئد یکی از کسب‌وکارهایی است که از این خدمات استفاده کرده است. این سوپرمارکت پلتفرم فناوری لیکویید بارکدز را به کار گرفته تا اپلیکیشن خود را قدرتمند کند. قلب تپنده برنامه وفاداری مشتریان اپلیکیشن این سوپرمارکت، کارت‌هایی با نام استمپ کارت  (stamp cards) هستند که برای ترغیب مشتری به بازگشت دوباره به این سوپرمارکت طراحی شده‌اند. البته توجه داشته باشید که این کارت‌ها تنها برای محصولات با حجم بالای درخواست استفاده می‌شوند. برای نمونه، محصولاتی چون فیله مرغ، گوشت گاو، هات داگ و پیتزا در این سوپرمارکت مشتریان زیادی دارند و به همین دلیل برای این‌که خانواده‌ها بتوانند محصولاتی از این دست را بیشتر در سفره خود داشته باشند، می‌توانند از این کارت‌ها استفاده کنند. همه این محصولات بسیار به کار خانواده‌هایی می‌آید که درواقع دسته اصلی مشتریان این سوپرمارکت هستند.

 

استمپ کارت

کارت‌های دیجیتال استمپ کارت درواقع کارت‌هایی هستند که به مشتری داده می‌شود و به ازای هر بار مراجعه یا استفاده او از خدمات یک کسب‌وکار یک برچسب برای چسباندن روی آن کارت به او هدیه می‌شود. وقتی این برچسب‌ها به حد مشخصی رسید، مشتری می‌تواند یک کالا یا خدمت رایگان دریافت کند. برای نمونه، بعضی کافی‌شاپ‌ها می‌گویند چهار بار که در کافی‌شاپ ما قهوه بخوری، پنجمی را مهمان ما هستی!

حالا شرکتی چون لیکویید بارکدز این خدمات را دیجیتال کرده و به شکل خودکار این برچسب‌ها برای مشتری‌ها لحاظ می‌شود.

اقدامات دیگر

سوپرمارکت نوردبای به روش‌های مختلف تلاش کرد ارزش این نوع برنامه وفاداری را برای مشتریانش روشن کند. ازجمله کارهای این سوپرمارکت استفاده از تابلوهای بزرگ در فضای باز، اطلاع‌رسانی هنگام ورود به اپلیکیشن و چسباندن پوستر روی همه محصولات شامل برنامه وفاداری مشتریان است. این پوسترها هم نقش یادآوری‌کننده به کاربران فعلی اپلیکیشن را دارند و هم برای جذب کاربران جدید به کار می‌آیند.

هر هفته هم کوپن‌هایی جدید از سوی سوپرمارکت در اپلیکیشن با تنوع خوبی از محصولات به مشتریان پیشنهاد می‌شود. هر پیشنهاد تازه‌ای هم که سوپرمارکت برای مشتریان داشته باشد، از طریق اعلان لحظه‌ای یا push notification به مشتریان اطلاع می‌دهد.

در قسمت ثبت‌نام در اپلیکیشن هم کاربران یک جایزه ثبت‌نام دریافت می‌کنند و از آن‌جایی که تاریخ تولد خود را ثبت می‌کنند، از سوپرمارکت پاداش تولد می‌گیرند. کاربران برنامه حتی برای معرفی اپلیکیشن به دوستان خود، در صورتی که آن‌ها کاربر برنامه شوند، جوایزی دریافت می‌کنند.

اشتراک گذاری

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *